Motorsåg och handhållet

Stihl bedrägeri försäljning igen...

278 inlägg 103990 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Nonkan  
#80800 Japp, det bästa är att ringa Stihl direkt. De brukar vara riktigt snabba på att stoppa sånt här. Skulle vara kul att höra vad annonsören har att säga när han blir uppringd av Stihl som undrar vad han håller på med...

Jag tycker tjejerna ska få sitt också:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80807 Mail till Säljaren:
Om det är sågen på bilden så är den ju inte värd 1000kr ens. Kina tillverkad kopia.

Svar från säljaren:
Hej..har fått många mejl ang detta..har tagit bort annonsen eftersom jag ej visste hur de låg till..jag bytte den nämligen mot en bil...sitter just nu i telefon och gör en anmälan på han jag bytte emot../tack för uppmärksamheten..

Mvh Tobias

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

totte  
#80813 Så det är så det går till att göra instick!

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

peter399  
#80845 Lite roligt, jag bor utanför Nybro och kör i princip förbi killens hus på väg till jobbet. Vi får hålla utkik om han prövar lyckan vid fler tillfällen.

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80846
totte skrev:Så det är så det går till att göra instick!

Nu har jag svårt att hindra pekfingret o skriva vad jag tänker....

😈

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87997 Jaha då har det blivit faktum.

En något besvärad kille kom hit o ville ha delar till sin Stihl 038.
Efter ett ögonkast så var det klart att det var en Kina såg.
Inga nummer, ingen ting förutom just 038 decal på start o toppkåpa.

Riktig skitsåg...

(edit. Har den här nu o det var 038 inte 039 den hette.)

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88004 Han kom tebax nu o den blev en del av samlingen!
Kan väl säga att den inte kommer längst fram på hyllan, men här kommer den att sluta sina dagar.
Han blev riktigt lurad, stackarn.... Gav 1500 för den defekt! Det är ju mer än inköpspriset på ny!

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Filip_björndahl  
#90712 http://www.blocket.se/stockholm/Motorsa ... ?ca=10&w=3 här är änu en skumrask annons. lätt och luras på Steel och Stihl

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90730 va f-n det är ju samma såg som jag har ...... endast 3,900:- :lol: :lol: för en äkta steel ms 440 vilket fynd jag har gjort isåfall :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Nonkan  
#90756 Lite info från Stihl ang kopiior:
http://www.stihl.se/isapi/default.asp?c ... efault.htm

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Filip_björndahl  
#90768 Int för att jag tycker att det är bra att dom kopierar men jag tror att bild 1,2,9 på stihls hemsida. Jag tror dom funkar minst lika bra som en stihl, men resten som inte ens ser ut som stihl då går man ju bara på namnet och det skadar stihl och alla andra märken som blir kopierade. men alla är ju sällan och kan man få ett namn för lite mindre pengar än originalet så då tycker man att man har gjort en bra affär.

Förra veckan så kom det ett par skummisar där vi var och avverka som skulle sälja "Steel" sågar för tretusen men jag som är lite lärd om detta så jag tacka nej men det var en av mina kamrater som var rickigt intresserad men när han skulle börja dra igång sågarna så hällde dom i soppa och börja dra men den gick inte i gång och så öppnade han backluckan och där låg ett gäng sågar. Han börja dra i en till såg men den starta inte häller, så han gick över till nästa och så fortsatte det ett bra tag men liraren fick ingen att starta. så min kamrat fick en oråd och han börja hopp ur affären och tacka nej han med.

Sen fick vi reda på att det var stöldgods av en annan kamrat som hjälpte pappa sin att leta efter dom. dom hade en fransk reggaestred bil och ungerska pass för det visa han min kamrat som säkerhet att han inte var en lirare. det var i Rimbo området.

Användarvisningsbild

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90807 Man kan inte få ett utsende att prestera. Oavsett hur det ser ut så är dessa såg väldigt olike, främst med tanke på innehåll.

Man får ofta vad man betalar för!

Försökte han verkligen med 3 såg innan din kompis vek av spåret?
Wow!

3 ryck hade jag förstått, men att han ger upp o tar en annan lika dan??

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Filip_björndahl  
#90860 joo men han som skulle sälja han malde på om sitt och bristande engelska kunskap gjorde nog lite det med. men maken till skit har jag inte sätt

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

Ivarsson135  
#91685 Idag kom det en man från Dublin och ville sälja en stihl motorsåg till farsan. Han började prata lite och sa att ny kostade den 9000 kr men eftersom han skulle hem igen och att det var en kampanj så skulle vi få den för 2500 kr. Vi sa nej och då sänkte han till 1500 kr.
När han förstod att vi inte tänkte köpa den så försökte han att sälja ett dieselelverk till oss. Vi sa nej igen och då åkte han till grannen istället.

Avatar Fallback

Re: Stihl bedrägeri försäljning igen...

mrlynx  
#91939 han från Dublin med elverk kom förbi när jag stod på macken i Vännäs för ungefär en månad sen. Jag tror han hade en grön Chrysler voyager med irländska plåtar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).