Socialt (mer om oss)

Camping i trakterna kring Kisa/Österbymo

5 inlägg 2855 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Camping i trakterna kring Kisa/Österbymo

masterchief  
#90356 Husvagnsässongen drar snart igång.
Frugan och jag har insett att vi inte kommer ta en lång sammanhängande semester utan blir helgturer och ibland korta veckoturer etc beroende på jobb.
Själv kommer jag jobba en okänd period i trakterna rubriken anger.
Tänkte höra lite vad som finns att tillgå i campingform i dessa trakter, låt säga inom en radie av 5 mil.
Drar man ned husvagnen till de trakterna kan man slå flera flugor i en smäll, dels har vi aldrig campat i inlandet, endast utmed kusten/Öland etc, samtidigt kan man om det kniper ligga över någon natt om det passar, samtidigt kan familjen komma ned i veckorna om finns aktiviter för övriga familjen på dagarna medans man jobbar.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Camping i trakterna kring Kisa/Österbymo

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90500 För att ha nära till toppbrotten :lol: så är väl Pinnarp 8 km sydväst om Kisa.
http://www.kindacamping.com/?q=content/welcome

Användarvisningsbild

Re: Camping i trakterna kring Kisa/Österbymo

masterchief  
#90512 Pinnarp ligger onekligen centralt till 8)
Kollade runt lite snabbt finns några olika alternativ, men inte allt man hittar snabbt på nätet.
Har du sett hur eländigt det ser ut därikring Röjkvist?
Har fått ut traktdirektiv på 100ha, 4000fub :???:
Jaja volymer är svårt att bedömma innan man börjar hugga.

   TS
Avatar Fallback

Re: Camping i trakterna kring Kisa/Österbymo

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90548 På våran fastighet är det som inte förstördes av Gudrun och Per stormarna nu drabbat av snöbrott.
Ungskog i 40 års klass. Har inte inventerat allt ännu med gissar på 300-400m, stormarna tog
tillsammans ca 2000m.
Träd är brutna upp till 30cm tjocklek på stammen :sad:

Användarvisningsbild

Re: Camping i trakterna kring Kisa/Österbymo

masterchief  
#90554 Mmm inget roligt när det blir så :???:
H8an går strax söder om Åtvidaberg i toppbrott, mest i 25-35årig skog som är ogallrad. ca 30% skador.
Lär vara ett stråk som löper Söder om åtvidaberg mot Eksjö som är hårdast drabbat.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).