Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Elfel på 1110

4 inlägg 3357 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Elfel på 1110

Kent  
#90393 Jag har en 1110 som krånglade nu i fredags, ett larm pep till och skärmen blev svart. Jag stängde av motorn.
Därefter fungerar ingenting utan endast en fel kod lyser i den gula lampan i taket.
En kort en lång därefter 6 korta blinkningar. Finns det någon som vet vad detta betyder?
Jag har kollat alla kambuskopplingar mellan skärm och hubbmodul samt kopplingar till kran och transmissionsmodul samt stolsmodul och inga ledningsbrott eller glappkontakt.



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Elfel på 1110

skogsjan695xl  
#90396 Är det en äldre 1110 eller nyare, stora datorn eller är det datorn med bara tmc.
Startar maskinen?
Kan hända det blev glapp i kabeln mellan panelen och stolen som ligger på golvet.

Avatar Fallback

Re: Elfel på 1110

Kent  
#90399 Det är en 1110 C -01 med bara tmc och jag har kollat kablarna på golvet med ommätare och inga brott där.
Skärmens kabel går direkt till hubbmodulen alltså inte via stolsmodulen. Hubbmodulen har spänning 24 v. och jord där det ska vara. Felkoden i lampan skulle vara kul att veta vad den betyder?

   TS
Avatar Fallback

Re: Elfel på 1110

Kent  
#90972 Det var skärmen det var fel på

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).