Vedmaskiner, flishuggar

vedklyv från OACCY MASKINTRADING

30 inlägg 13139 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vedklyv från OACCY MASKINTRADING

templar  
#90366 Hej.
Har sett en vedklyv liknande faxes,nema etc på blocket från oaccy.
Någon som vet något om denna klyv ,.
Priset verkar bra och det är fraktfritt.

http://www.vedmaskiner.se/vedklyv.htm

4 kw motor och 8 ton klyvkraft.
130kg.


vh Simon



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

mrlynx  
#90373 vad är priset på den?

Avatar Fallback

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

templar  
#90387 Med uppsamlingsbord och fyrklyvskniv

7370 inkl moms och frakt

   TS
Avatar Fallback

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

templar  
#90388 Alltså detta är en ny klyv som säljes av Oaccy, ingen begagnad.
Priset är med moms och frakt för en helt ny klyv.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90391 Vet du nåt vad den kommer från, verkar ju vara en "importfirma" som säljer den?

Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

Torparn79  
#90411 det jag reagerade över var att det såg inte ut att finnas någon styrning till tryckplattan/kolven, personligen är jag lite skeptisk till sånt då det kan bryta utav h*lvete om man klyver grov björk med lite kvist..

annars såg den ju smidig ut, ett plus att det bara är 2 hjul och en fot, det är mycket lättare att få en trebent att stå still än en fyrbent..

Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90416 Nu kanske jag är lite väl misstänksam men är inte Herr Simon Templer kanske mannen bakom Oaccy?! Första inlägget och tanken bakom verkar vara att visa upp den och få trafik till sidan..
I övrigt så tycker jag klyven verkar vara en oblyg kopia av faxe klyven... 2000:- billigare säkert1000 gånger sämre...
Har för övrigt klyvt en 3-4 kubik idag med min nyinköpta faxe. Funkade som förväntat hur bra som hellst. Med tanke på att jag bytte upp mej från en gräsnfors så är skillnaden enorm.

Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

totte  
#90418 För ett par år sen fanns en som hette Bonnet på marknaden, verkar inte finnas kvar nu men den här ser misstänkt lik ut, jag gissar att det är en kinesisk Faxe-kopia. Någon som hade sett Bonnet-klyven sa att det svetsar och sånt inte såg särskilt bra ut och uselt lackad var den. Har för mig att prisläget var ungefär detsamma. Men som sagt det här är spekulation från min sida. Behöver inte vara dålig, men jag skulle inte köpa den utan att ha fått kolla den på nära håll först.

En liten notering: Företaget påstår sig ha 30 års erfarenhet, men registrerades 1999, kan ju förstås ha ombildats, men det låter inte så vederhäftigt.

Torparn: Faxes halvmeters har inte heller nån styrning av tryckplattan, däremot dom längre modellerna.

Ser man på Trilla: Nyinköpt Faxe, gratulerar!

Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90423 Är inte bara svetsar man kan kolla på. Min "Jula/Kina" klyv, där gick knappen sönder igår. Visade sig att ringen som håller knappen på plats är av kromad plast 😡 Nå, lite el-tejp löser problemet kortsiktigt, men lite trött blir man.

Avatar Fallback

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

axwell  
#90429 I mina ögon påminner flera detaljer om Kellfris kinaklyv. Bygeln över ventilpaketet, skyddet med klammer på slangen på trycksidan till ventilpaket, de små och smala plasthjulen, samma fastsättning och utseende på spakarna.
380 Volt, det bör vara 15 år sedan vi började ange 400 Volt.

Avatar Fallback

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

Henrik Petersen  
#90434
trilla skrev:Nu kanske jag är lite väl misstänksam men är inte Herr Simon Templer kanske mannen bakom Oaccy?! Första inlägget och tanken bakom verkar vara att visa upp den och få trafik till sidan..


Det är väl i så fall inte första gången en rep. for en firma använder ett annat namn for att göra dold reklam for sin firma.
Simon templer kanske ska tale om sin rätte identitet.

Henrik

Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

stegmaster  
#90451
Henrik Petersen skrev:
trilla skrev:Nu kanske jag är lite väl misstänksam men är inte Herr Simon Templer kanske mannen bakom Oaccy?! Första inlägget och tanken bakom verkar vara att visa upp den och få trafik till sidan..


Det är väl i så fall inte första gången en rep. for en firma använder ett annat namn for att göra dold reklam for sin firma.
Simon templer kanske ska tale om sin rätte identitet.

Henrik


ADMIN kan vel se hans e-post, så vi får se om han kan "googla" fram om det er nån som provar göra snikreklam.
Reagerte på samma sätt som ni, när jag läs dom första innläggen.
Til det priset så måste det vel vara nåt kinaprodukt, eller???

Avatar Fallback

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

templar  
#90459 Är det vanligt att folk utger sig för att vara någon annan här på forumet?
Det här är mitt första inlägg här och det känns ju inte särskilt roligt att bli misstänkt som "bedragare"
Jag ville bara förklara att det var nya grejer jag hade sett på blocket, har sett en del begagnade grejer där för samma pengar eller mer,bla Kellfris klyvar som jag läst om här på forumet.
Att jag länkade till företaget istället för till blocket var för att underlätta för er.


Att det dessutom var fraktfritt och med 4-kniven och upps.bord ,,,,,,,,,,lät väldigt bra tyckte jag.
Den ser ju ut som en faxes mer än en kellfri i mina ögon,,,men jag är ju nybörjare på detta så därför vågade jag mig på att skriva i ert forum och be om råd.

För att stilla en dels misstankar:

Mitt namn är Simon Dahlström.
Jag bor i Habo.
Jag är gift och har två barn.
Jag håller på med musik och offroad/enduro på fritiden.
Värmer mitt hus med ved sen två år tillbaka.
Har en husqvarna 242 xp och en lånad vedklyv.

Sågade och klöv 30kubik förra året och behöver en vedklyv som är bra till detta år.
Har aldrig haft firma/varit delägare eller inblandad i något företag på något sätt..
Har heller aldrig försökt utge mig för någon/något annat än jag är.


Tack för svaren iövrigt, kan se att faxes inte heller har "styrning" för kolven, har funderat på om det inte har så stor betydelse då när det handlar om halvmetersklyvar.
Kanske inte är värt pengarna om den är dåligt ihopsatt med dåliga komponenter:
Den är tung tillräckligt iallafall. :smile: 130 kg



vh Simon

   TS
Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

stegmaster  
#90461 Då er jag den förste att be om ursakt för at jag misstänka dig för någon form för snikreklam. :oops:
Tyvärr så händer det at någon gör så för at marknadsföra sina produkter istället för att betala för en reklamplats på forumsidan. Vet dog inte hur vanligt detta er på just detta forum.
Velkommen förresten til forumet, even om det blev svär start på det hela.
Hoppas du får svar dina frågor om klyven(och andra frågor). Kan tyvärr inte hjälpa med just detta, men det finns nog andra som kan.

Användarvisningsbild

Re: vedklyv från OACCY MASKINTRADING

Fredrik Reuter  
#90466 Hej,
Tja, det händer då och då att det görs smygreklam genom att agera kund och tipsa om egna produkter. Har nog varit ett tjugotal ggr sedan starten av forumet, vad vi genomskådat alltså.

Ditt första inlägg templar blev lite likt ett sådant, därför började misstankarna.
Men det var ju bra att inte så var fallet, så åter till ämnet tycker jag!

Ha det bra!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).