Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Eco Log?

46 inlägg 19747 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Eco Log?

novis??  
#90303
sumper skrev:
novis?? skrev:tror att dom som berömde ecologg i fjol har dött :lol: man hör alldrig någonting av sumper o thunborg varför ja brhedblomsmaskin vill domm nog snart att ecologg tar till bak men en gång ecologg ja pröva byt före 15000t :mrgreen:


kan inte minnas att jag har berömt dom :???:
men vad ska man säga när dom ska nöta med klavning i 5 dagar innan dom börjar förstå att det är något som är fel på diametern, dålig drift, 5-7 spricker i aggregat på 2000t, kan inte hålla det som lovas mm så kan man fundera om dom vet vad dom gör? :wink:

ja allt är inte bra med john dyr heller men skapligt lyhörd personal i alla fall :roll:

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Eco Log?

sumper  
#90342
novis?? skrev:ja allt är inte bra med john dyr heller men skapligt lyhörd personal i alla fall :roll:


skillnaden är att john deere får det gjort medan eco-log fortfarande håller på att fundera, det tar för lång tid:???:
för att dra ett exempel hur lång tid tar det för john deere att fixa driften?
för eco-log så tar det över 2000t :shock:

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

novis??  
#90353 ja när 1470 kravla med driften tog det 1 dygn :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

vulktejp  
#90426 Innan "E" skotaren fått runt hytten har andra märken redan fått på ett knippe.

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

sumper  
#90489
vulktejp skrev:Innan "E" skotaren fått runt hytten har andra märken redan fått på ett knippe.


nu är väl det en helt annan historia?


novis?? skrev:ja när 1470 kravla med driften tog det 1 dygn :mrgreen:


det var någon timme mindre det :lol: :???:

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

Thunborg  
#90541
sumper skrev:

skillnaden är att john deere får det gjort medan eco-log fortfarande håller på att fundera, det tar för lång tid:???:
för att dra ett exempel hur lång tid tar det för john deere att fixa driften?
för eco-log så tar det över 2000t :shock:



Där slog du huvet på spiken :lol: :lol: ang driften :roll: var det spolventilen som krångla :?: jag hade problem med driften (590 D) och hade tekniker ute från Eco-log , beskrev problemet :mrgreen: fick till svar att det felet inte kan uppstå :surp: :surp: Det var backventiler i den såkallade spolventilen som inte höll tätt. Spolventilen är numera bortkopplad 8)

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

skogsjan695xl  
#90542
Thunborg skrev:
sumper skrev:

skillnaden är att john deere får det gjort medan eco-log fortfarande håller på att fundera, det tar för lång tid:???:
för att dra ett exempel hur lång tid tar det för john deere att fixa driften?
för eco-log så tar det över 2000t :shock:



Där slog du huvet på spiken :lol: :lol: ang driften :roll: var det spolventilen som krångla :?: jag hade problem med driften (590 D) och hade tekniker ute från Eco-log , beskrev problemet :mrgreen: fick till svar att det felet inte kan uppstå :surp: :surp: Det var backventiler i den såkallade spolventilen som inte höll tätt. Spolventilen är numera bortkopplad 8)


Och nu rullar 590in på som bara den eller?
Hur ligger den i bränsle per m3?

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

sumper  
#90606
Thunborg skrev:Där slog du huvet på spiken :lol: :lol: ang driften :roll: var det spolventilen som krångla :?: jag hade problem med driften (590 D) och hade tekniker ute från Eco-log , beskrev problemet :mrgreen: fick till svar att det felet inte kan uppstå :surp: :surp: Det var backventiler i den såkallade spolventilen som inte höll tätt. Spolventilen är numera bortkopplad 8)


ja man får till det ibland :mrgreen:

ja du dom har kollat det mesta dom har till och med gjort ett drag test som visar att det är bra men den går fortfarande som kyss mig i arslet, :???: av att döma som den går nu så är den 1 hjuls driven (1gräver och 3står still med max tryck) det är vad dom kallar fyrhjulsdrift vad kallar ni det? jag själv kallar en maskin som gräver på alla fyra för fyrhjulsdriven. (rätta mig om jag har fel?)

hur driver 590D i uppförsbacke? alla hjul?

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

masterchief  
#90607
sumper skrev:
Thunborg skrev:Där slog du huvet på spiken :lol: :lol: ang driften :roll: var det spolventilen som krångla :?: jag hade problem med driften (590 D) och hade tekniker ute från Eco-log , beskrev problemet :mrgreen: fick till svar att det felet inte kan uppstå :surp: :surp: Det var backventiler i den såkallade spolventilen som inte höll tätt. Spolventilen är numera bortkopplad 8)


ja man får till det ibland :mrgreen:

ja du dom har kollat det mesta dom har till och med gjort ett drag test som visar att det är bra men den går fortfarande som kyss mig i arslet, :???: av att döma som den går nu så är den 1 hjuls driven (1gräver och 3står still med max tryck) det är vad dom kallar fyrhjulsdrift vad kallar ni det? jag själv kallar en maskin som gräver på alla fyra för fyrhjulsdriven. (rätta mig om jag har fel?)

hur driver 590D i uppförsbacke? alla hjul?

Det där känner jag igen från min 5005.
Gräver på ett eller 2hjul hela tiden nu om man inte kör fulldiffat så fort första bäste hinder dyker upp, stubbe eller sten..
I mitt fall är det en patronventil till nivelleringen som kärvar vilket innebär att självutjämningen i niveleringen inte funkar, då blir det dåligt marktryck och på en maskin av den här typen innebär det att det hjul som går lättast gräver. Ska åtgärdas när nuvarande objekt är färdigkört.

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

sumper  
#90608 hur driver den med diffen i? i mitt fall så är diffen i :???:

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

masterchief  
#90610 Den driver på hyffsat, men är det ett hinder på låt säga 40cm så går den riktigt tungt samtidigt som ett hjul kraffsar extra.
En hydrauldiff är aldrig hundra, oljan smiter alltid någon genväg.
Är det dubbla transmissionspumpar på ecolog??
Det är det på 5005an och det gör att den driver på bägge axlarna, dock de hjul som har minst motstånd.

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

Thunborg  
#90639 Du sumper , det du beskriver känner jag igen och jag kan sätta en slant på att maskin börjar dra på alla hjulen om spolventilen kopplas bort. Pm ar mitt tele nr så får ni gärna ringa .

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

Ecologger  
#94031 Hmm, trist ni med Ecolog skördare verkar ha lite problem. Våra Ecolog skotare går dock som klockor.. Va någon som sa något om problem efter 15000 tim.. tja så länge kör då inte vi med våra, de klart en maskin som gått så mycket kan börja krångla...

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

cat580x  
#94039
sumper skrev:
vulktejp skrev:Innan "E" skotaren fått runt hytten har andra märken redan fått på ett knippe.


nu är väl det en helt annan historia?


novis?? skrev:ja när 1470 kravla med driften tog det 1 dygn :mrgreen:


det var någon timme mindre det :lol: :???:



Vad hade hänt med driften då??

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

Lukas  
#94277
novis?? skrev:ja när 1470 kravla med driften tog det 1 dygn :mrgreen:

Hur lång tid tog det att åtgårda krantornen??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).