Skördare

kjøpe en Ponsse Buffalo Dual

4 inlägg 4412 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kjøpe en Ponsse Buffalo Dual

kimcounty  
#89398 Er det noen som har erfaring med Ponsse buffalo dual? Funderar på å kjøpe en Dual for å skota efter Volvo210blc Logmax 9000 om vinteren og kanske gallra om sommeren. Hva må man gi for et ok eksemplar? Hva skal man se opp for? osv.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Buffalo Dual

221  
#89510 varför inte en wisent?:) på de första gick midjelåsen sönder men de är ombyggt på de senare, annars så ska det nog inte vara något större fel på dom, bästa combi maskin på marknaden..

Avatar Fallback

Re: Ponsse Buffalo Dual

_Espen  
#90209 Jeg kjører en Buffalo dual.Den fungerer veldig bra.Hogger og kjører sluttavirkning om vinteren og kjører med klipp om sommeren.Eneste jeg har skiftet er plata på midjelåsen,den holder bare 1500-2000 timer.Jeg tror den blir for klumpete i gallring,men jeg har ikke prøvd det enda.Vi betalte 2 mill norske for vår,som hadde gått 5000 timer.Så det blir en dyr skotare hvis du skal bruke den mest til det.

Avatar Fallback

Re: Ponsse Buffalo Dual

Solo  
#90266 Jag har oxå en Buffalo DUAL. Tycker att det funkar bra! Perfekt med en maskin som aldrig blir stående pga virkesbrist. Om "skotaren" blir utan virke efter halva skiftet bygger man bara om och fortsätter hugga......
TU blir mycket bra vid tvåskift, aldrig ståtid pga ngn annan! Passar mig perfekt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).