Skojigt/Galet

RC/ helikopter...

11 inlägg 3971 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

RC/ helikopter...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90047 Min Mor fick, efter att ha beställt kläder eller nått en sån där liten rc helikopter me på köpet, ni vet en sån där som är typ 10-15 cm lång å körs inomhus... jag har fasen kört den varje gång ja varit hem till morsan å farsan å det är ju apskoj, å vilken avkoppling att bara köra lite inne utan att ens va beroende av vädret... så det är nått ja rekomenderar;)... det är inte den bästa kvaliten på flygningen men fasen va skoj man har för 2-300 spänn... va själv nyss iväg på clas ohlsons å köpte en egen;)....



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: RC/ helikopter...

totte  
#90072 Det är sant! Man blir ALDRIG för gammal för att leka!

Användarvisningsbild

Re: RC/ helikopter...

stegmaster  
#90080
totte skrev:Det är sant! Man blir ALDRIG för gammal för att leka!

Presic, fordonet/lekan brukar bara bli lite dyrare med åren. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: RC/ helikopter...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90081 Jo, skillnaden mellan män och pojkar lär ju vara priset på leksakerna... :lol: :lol:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: RC/ helikopter...

Dexxaz  
#90086 "Jo, skillnaden mellan män och pojkar lär ju vara priset på leksakerna..."

Fyfan vad jag blev gammal med det påståendet...Illa. :mrgreen:
När jag fyllde femti så salade ungarna till en LITE större RC Heli åt gubben,typ 1500:- mest för att jävvlas lite.....
Det var så innihe....e roligt att leka med den så när skatteslantarna ramla in framåt vårkanten gick dom oavkortat till leksakskontot....
Resultatet står på hyllan och väntar på en vindstilla kväll.....
För övrigt skulle alla småhelis vara receptbelagda och försedda med varningstexten "Beroendeframkallande och förödande för privatekonomin" =))

Användarvisningsbild

Re: RC/ helikopter...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90092 Grabbarna har lite såna små o lärt sig lite med.
Den yngre ville köpa en stor för sina födelsedags pengar vilket han gjorde.
Runt tusenlappen om jag minns rätt.
Den provades o Filip varnades hit o dit om allt möjligt.
Han tog det väldans försiktigt i början.
Ett infall av att se hur snabbt den kunde stiga resulterade i att den kom upp i vind o for iväg!
Efter lite rattande så ger han mig kontrollen då jag gapande står bredvid o ser den på ca 50m höjd en 100 meter bort.
Jag begriper inte bättre o försöker lika tröstlöst få ner dem.

Efter den for utom synhåll över byn's hustak reste sig nackhåren o jag funderade lite för mig själv vad som hänt.
Den kan forit igenom plastaket där, sitta i trädet där, åkt in i drivhuset där etc.

Min pojk letade fibrilt första timmarna, sedan lite lugnare.

Då jag ville hjälpa till så gott jag kunde fick även de kunder som kom bli engagerade i eftersöket.
Efter 5 timmars letande gav han upp.

En stund efter ringer telefonen och en påskris plockande granne undrar om vi hittat den än.
Vi svarade då nä, o han sa han kan ha hittat den uppe i skogen bakom byn.
Filip flyger iväg o kommer tebaks med en hög plast bitar o tite kabel.
1200 meter från vårt hus, ca halvägs ner mot sjön låg den.

Under omständigheterna tycker jag han tog det bra!

Nu sparar han till en bättre RC bil.

Avatar Fallback

Re: RC/ helikopter...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90126
Mange skrev:Grabbarna har lite såna små o lärt sig lite med.
Den yngre ville köpa en stor för sina födelsedags pengar vilket han gjorde.
Runt tusenlappen om jag minns rätt.
Den provades o Filip varnades hit o dit om allt möjligt.
Han tog det väldans försiktigt i början.
Ett infall av att se hur snabbt den kunde stiga resulterade i att den kom upp i vind o for iväg!
Efter lite rattande så ger han mig kontrollen då jag gapande står bredvid o ser den på ca 50m höjd en 100 meter bort.
Jag begriper inte bättre o försöker lika tröstlöst få ner dem.

Efter den for utom synhåll över byn's hustak reste sig nackhåren o jag funderade lite för mig själv vad som hänt.
Den kan forit igenom plastaket där, sitta i trädet där, åkt in i drivhuset där etc.

Min pojk letade fibrilt första timmarna, sedan lite lugnare.

Då jag ville hjälpa till så gott jag kunde fick även de kunder som kom bli engagerade i eftersöket.
Efter 5 timmars letande gav han upp.

En stund efter ringer telefonen och en påskris plockande granne undrar om vi hittat den än.
Vi svarade då nä, o han sa han kan ha hittat den uppe i skogen bakom byn.
Filip flyger iväg o kommer tebaks med en hög plast bitar o tite kabel.
1200 meter från vårt hus, ca halvägs ner mot sjön låg den.

Under omständigheterna tycker jag han tog det bra!

Nu sparar han till en bättre RC bil.


den va klockren.... fördelen me dom små är ju att man kan leka inne.... men det klart att ja önskar mej redan en större;)

   TS
Avatar Fallback

Re: RC/ helikopter...

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91258 Känner en som köpte en lite större eldriven helikopter. glad i hågen när han kommer hem så packar han upp den och laddar upp den över dagen. på kvällen så ställer han helikoptern i maskinhallen & går in på kontoret med fjärrkontrollen. sätter sig o börjar läsa instruktionsboken samtidigt som han spakar lite.
rätt som det är smäller det till i maskinhallen. han går ut & där helikoptern stod fanns det ingen längre.. han hade slagit på den & kört den från kontoret utan att veta om det.
Hade tagit en bra stund innan han hittat den fastklämd i en takstol.

Har tagit ett tag innan han förklarade vad han hade gjort med den..

Användarvisningsbild

Re: RC/ helikopter...

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91260 Skillnaden mellan män o pojkar är stoleken på leksakerna i sandlådan :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: RC/ helikopter...

svempus  
#93248 här har ni en som kan flyga kolla in den....

Användarvisningsbild

Re: RC/ helikopter...

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93265 dra åt hällvete vilken unge... fan modda om den dära snurran så det går att kapa grenar med så är det bara o skicka in han först för stamkvistning :lol: :lol: :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).