Skogsarbete

Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

18 inlägg 8043 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

Friderike  
#60636 Rotpostmäklarna AB stämplar rotposter och förmedlar dem via websidan http://www.rotpost.com. Vi känner nu en kraftig stigande efterfråga efter rotposter och behöver fler stämplingsförrättare i hela Sverige.
Du skall ha någon typ av skoglig utbildning och helst lite erfarenhet av stämplingen. För mer information kolla gärna vår hemsidan http://www.rotpost.com eller ring VD Sören Wallgren under 0510-53 11 18.



   TS
Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

sködarförare  
#65390 Det låter ju intressant hur funkar det i praktiken.

Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65400 Den handelsplatsen har man väl försökt få fart på i många år utan att lyckas. Vad nytt är på gång?

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

sködarförare  
#65407 Ingen aning men uplägget verkar ju vara vettigt men det ser ju ut o ha varit låg aktivitet dom senaste åren.
Dom senaste posterna som har legat ute är från 2007.

Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65457 Kan det kanske vara så att det finns krafter som inte vill att detta skall ta fart?

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

Friderike  
#65713 Hej på er alla!

Ja, ja, ni behöver inte tror på det. Men jag VET att efterfrågan har stigit reellt! Vi var på mässorna ELMIA skog och Fäviken Game Fair och det var båda gånger en mycket stor efterfrågan, som vi har inte förväntat oss.
För tillfället håller vi på att bygga upp och ut websidan. Därför finns där också den liten tecken på höger övre sidan för alla, som har inte sett den. Den senaste rotposten säljade vi faktisk precis innan semester! Kanske syns det inte på websidan. Men hur sagt, vi håller på att det kommer att fungera. Och förresten blir det mer och mer, som ringer nu och vill säljer rotposter via oss. Våra stämplingsförrättarna får mer och mer uppdrag.
Aktiviteten av rotpostförsäljning i dem senaste år var visserligen inte speciellt högt. Men hela virkesfabsolut inte heller. Skuld är stormen Gudrund och Per hur ni alla vet. Men nu stigger efterfrågan efter virke reellt. Jag pratade med bekanntskap hos SCA Timber samt det kan man ju läser och höra överallt. Och det är ingen bluff!

Vi söker förresten fortfarande stämplingsförrättare, framför allt i norra Sverige!!! Alltså, tveka inte och kontakta oss! Ni, som är intresserad och har redan ringt oss, ber vi att skicka ett mail eller ett brev med lite personuppgifter.


Vi hörs,
Friderike

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

Friderike  
#65752 Det verkar så att jag är tvungen att ställa till rätta vissa saker...
Mina chef ser redan till att vi anställa kunnig folk med erfarenhet. Men om det finns den en eller andra jägmästare, som är duktig och har en kundkrets men ingen erfarenhet, är det kanske också hon eller han, som blir kontrakterad. Det beror mycket på personen och därför skrev jag just så en typ annons.
Förresten är våra stämplingsförrättarna certifierat och går genom en intern utbildning. Självklart lägger även vi värd på kvalitetssäkring. En certifiering av vårt företag är planerat, utan att jag måste gå nu i detailjerna.
Jag läste artikeln och vi håller på att kontakta även honom.

Annars tycker jag skrev jag tillräckligt om vår verksamhet. Den, som är intresserad och/ eller har frågor, ska höra av sig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

lagesward  
#66178 Jag är skogvaktare med examen från Statens Skogskola,och 60 års yrkeserfarenhet i skogsyrket. Jag har ut-
fört många rotpoststämplingar privat, och när jag var anställd hos Skogsvårdsstyrelsen. I år har jag utfört en
totalstämpling på 28 500 m3sk.Mitt pris 3-4 kr/m3sk. Jag är versam över hela landet. Finns intresse,så hör av Er!
Vänliga hälsningar
Lage Swärd
08-6466962 073-7044709
kolodina@tele2.se

Användarvisningsbild

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

Ecologger  
#87488 Skulle ju va kul om de börjar fungera med er sida, rotpost på nätet är en lysande idé men förstår att "vissa" motarbetar er.. Har för mig att min gamla lärare från Skogsskolan Pierre Quist var med o startade det hela för ett antal år sen.

Användarvisningsbild

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

Friderike  
#89897 Ja precis. Det var Pierre och Sören, som startade detta. Pierre slutade att vara delägare i fjol. Min kollega Jimmy och jag hoppade på i stället.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

sködarförare  
#90930 Intressant upplägg funderar själv o börga köpa rotposter lokalt o själv vidarförädla.
Många byggföretrag har hört av sej om nertorkat virke trots att torken inte är monterad än.
Lejde in en extern firma med tork i höstas dom har aldrig hört av sej (dålig stil).

Användarvisningsbild

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

Friderike  
#91960 Om du är intresserad av ett närmare samarbete så hör gärna av dig. Då tar jag upp dina kontaktuppgifter och du blir regelbundet kontaktad, när vi har en ny rotpost uplaggd.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

sködarförare  
#92020 Det är ju inte stämplingsförettaren som avgör vemsomköper varge post det gör ju skogsägaren.
Är det bättre som det är idag när köparen utger sej för ovara skogsägarens bästa vän o skickar dit entreprenörer som knappt har betalt o när sedan köparen sköter slutbesiktningen såär domoftast inte intresserade av o tex städa eller gräva igen traktorspår efter sej.
Det är ju skogsägarna som måste göras uppmärksam på vilken råll o ansvar dom har o jag tror att det är enklare o fåut den infon via tex en stämplingsförättare än att en köpare gör det.

Avatar Fallback

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

sködarförare  
#92194 Jag förstår din tanke men är man professionell i det man gör o dom flesta jobbar ju inte med det här på heltid så kan man bara separera rollerna så är det nog inget problem.

Användarvisningsbild

Re: Vi söker stämplingsförrättare i hela Sverige!

Friderike  
#92200 Jag vill gärna klarställa saken. Vi kontrakterar stämplingsförrättare, som är oberoende och köper självklart INTE virke. Du "trislc" missförstod hela saken. "Sködarföraren" sa att han kan tänka sig köpa virke och det var det jag svarade på! Han måste bestämma sig på vilken sidan i framtiden han vill ligger.

More questions?
Senast redigerad av Friderike ons 19 maj 2010, 20:21, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).