Skotare

Sittarätt

10 inlägg 2970 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sittarätt

mrme  
#89698 Är det nån idag 2010 som inte har sitright i sin skotare?
Ja tycker de är en otroligt billig investering för att slippa få ont i höfter rygg å axlar, borde väl egentligen vara standard i alla skotare förutom nya jd som tillatar hela hytten.

Vad tycker ni andra väldigt bra eller hellt onödigt å för dyrt??



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Sittarätt

skogsjan695xl  
#89719 De som köper en ny maskin utan sitright de är snåla tycker jag.
Han som jag jobbar åt hade aldrig haft sitright i sina tidigare skotare, tills han köpte den 810 som vi har idag, den anställde han hade då ville ha det så då blev det en sån monterad, och han kan inte tänka sig en maskin utan sitrihgt idag.
Det var den bästa grej han köpt till maskinen.

Sitright är en som du säger, billig investering för att slippa få ont i höfter och rygg, dock är den vi har inte som de nya så den är lite seg med att räta upp sig..

sitright ska det vara om inte det är en JD.

Avatar Fallback

Re: Sittarätt

Robertberg  
#89727 För oss som inte kan nånting, vad är sitright?

En anordning som gör att man slipper sitta och luta åt alla håll och kanter?

Användarvisningsbild

Re: Sittarätt

masterchief  
#89728 Ett stolsunderrede som automatiskt kompenserar lutningar så stolen inom rimliga gränser är vågrät.

Avatar Fallback

Re: Sittarätt

grotförare  
#89739 de är väll standard i de flesta skotarna idag när du beställer nytt? de är iaf de i ponsses skotare.

Avatar Fallback

Re: Sittarätt

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89744 Jag tycker det är fint med Sitright, men jag skulle nog inte vilja ha det i någon maskin jag kör, inte under en längre period iaf, körde med det i tre veckor, som sagt det är fint. Men jag vill ändå känna vart jag har maskinen.

Det där med att vara snål? Det är ju inga stora summor så det är ju en smaksak. Förvånar ju inte mig att den som sitter och säger att man är snål om man inte köper sitright har halogenlampor istället för xenon.

Användarvisningsbild

Re: Sittarätt

masterchief  
#89775
kjugekarlsson skrev:Jag tycker det är fint med Sitright, men jag skulle nog inte vilja ha det i någon maskin jag kör, inte under en längre period iaf, körde med det i tre veckor, som sagt det är fint. Men jag vill ändå känna vart jag har maskinen.

Det där med att vara snål? Det är ju inga stora summor så det är ju en smaksak. Förvånar ju inte mig att den som sitter och säger att man är snål om man inte köper sitright har halogenlampor istället för xenon.

Funktionen går att stänga av :wink:

Avatar Fallback

Re: Sittarätt

mrme  
#89801
kjugekarlsson skrev:Jag tycker det är fint med Sitright, men jag skulle nog inte vilja ha det i någon maskin jag kör, inte under en längre period iaf, körde med det i tre veckor, som sagt det är fint. Men jag vill ändå känna vart jag har maskinen.

Det där med att vara snål? Det är ju inga stora summor så det är ju en smaksak. Förvånar ju inte mig att den som sitter och säger att man är snål om man inte köper sitright har halogenlampor istället för xenon.



Känna maskinen tar du bort fjädringen på bilen för att känna den oxå :grin:

Ja skulle definetivt inte vilja vara utan.

I valmets 860.4 sitter de inte standard å vissa där tycker de är onödigt när man kör 8hjuligt, men hur kul är det att sitta snett vid avlägget hela dagarna samma i skogen är väl sällan de är plant.

Fördelarna med sitright är väl att man sitter rakt, blir samma avstånd till armstöden då = mindre snedbelasning på axlar å höfter och det bör väl leda till mindre problem med kroppen i längden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sittarätt

GremoNiclas  
#89815 Det är finfint med sitright. Har det både i skotaren och skördaren. Vill inte vara utan :!: :grin:

Kostar väl ca 20.000 tror jag.

Avatar Fallback

Re: Sittarätt

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89816 Det är en smart pryl, tyvärr är det allt för många som tvingas köra mycke med distanserna, medans sit-righten är på lagning.
Gäller nog mest skotare..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).