Maldas skrev:Minströmmen är inget indiviuellt, alla borde vilja kunna köra kranen med smygfart, allt annat är korkat. Detta kontolleras med jämna mellanrum tex vid service en gång per år. Har inte ens reflekterat över att det behövs koder, känns lite "overkill" kan jag hålla med om, men inget att hetsa upp sig över.
Maldas skrev:Hej! Jag har läst tråden men min åsikt är redan sagd av andra. Minströmmen är inget indiviuellt, alla borde vilja kunna köra kranen med smygfart, allt annat är korkat. Detta kontolleras med jämna mellanrum tex vid service en gång per år. Har inte ens reflekterat över att det behövs koder, känns lite "overkill" kan jag hålla med om, men inget att hetsa upp sig över.
ume skrev:I detta fall håller jag mrme för att vara en mycket vis man!!!
Min strömmen är helt klart individuell!! iallafall för alla som kan köra kran mjukt på gammeldags vis UTAN ramper..
ume skrev:I detta fall håller jag mrme för att vara en mycket vis man!!!
Min strömmen är helt klart individuell!! iallafall för alla som kan köra kran mjukt på gammeldags vis UTAN ramper..
mrme skrev:Maldas skrev:Hej! Jag har läst tråden men min åsikt är redan sagd av andra. Minströmmen är inget indiviuellt, alla borde vilja kunna köra kranen med smygfart, allt annat är korkat. Detta kontolleras med jämna mellanrum tex vid service en gång per år. Har inte ens reflekterat över att det behövs koder, känns lite "overkill" kan jag hålla med om, men inget att hetsa upp sig över.
De går ju att finjustera minströmmen utan att de går mindre mjukt, de går tillomed mjukare att smyga med lite högre minström slipper dra halvaspaklängden utan att de händer nått som det gör standardinställt.
Och ja kan aldrig tänka mej att alla vill ha likadant, smaken är olika men valmet bestämmer att alla ska köra likadant, känns väldigt ologiskt. Och ¨jag tycker att det är nått att hetsa upp sej på för ja vill ha kranen som ja vill å inte som nån annan vill.
Är väl samma om man köper en cross det är väl föraren som ställer in den å inte verkstaden.
Valmet 890 skrev:ume skrev:I detta fall håller jag mrme för att vara en mycket vis man!!!
Min strömmen är helt klart individuell!! iallafall för alla som kan köra kran mjukt på gammeldags vis UTAN ramper..
varför inte lära sig använda ramperna när dom nu finns, dom finns ju för att hjälpa dig som förare....
klart det går att köra utan, men kan nog vara skönt med lite ramper när tröttheten kommer krypande
Maldas skrev:ume skrev:I detta fall håller jag mrme för att vara en mycket vis man!!!
Min strömmen är helt klart individuell!! iallafall för alla som kan köra kran mjukt på gammeldags vis UTAN ramper..
Minströmmer har inget med ramper att göra, två helt skilda saker.