Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skogis?

8 inlägg 9937 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogis?

SamGun  
#89640 Är det någon som vet vad som hänt med företaget som tillverkade miniskotaren Skogis?
Jag tror att förtaget kallades Forestcat, men jag han ej hitta till hemsidan.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogis?

Skogshuggarn  
#89730 Någon som sa att de har "kursat", men kan varken bekräfta/dementera detta,,,

Användarvisningsbild

Re: Skogis?

totte  
#89731 Ser ut att stämma: http://www.allabolag.se/5565924486

Avatar Fallback

Re: Skogis?

Norrland  
#89763 Behöver du delar ??
Har hört att lagret är köpt upp av en som heter Ivan Andersson och har telefon 070 - 680 54 05
Men han verkar inte annonsera men det går att köpa delar .

Avatar Fallback

Re: Skogis?

SamGun  
#89784 Tack men nej tack, jag behöver inga delar. Jag ville bra ta reda vilka alternativ som finns när det kommer till små skotare, nu behöver jag ej fundera skogis längre. Tack

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogis?

Skogshuggarn  
#90053 Verkar ha gått "troll" i fabrikatet "Skogis".

Man skryter ju väldeliga om den i segmentet "miniskotning"/virkeskörning på blöt/myr och barmark, men av någon anledning så verkar de inte kunna hålla sig kvar på marknaden.

Hmmm?,,,, :?:

Användarvisningsbild

Re: Skogis?

totte  
#90069 Har väl aldrig funnits en riktigt stabil och solid organisation bakom. Den har väl alltid också varit åt pipan för dyr i förhållande till vad den producerar, den är ju faktiskt inte så hemskt mycket annat än en specialbyggd snöskoter med timmerdoning. Har provkört den en gång faktiskt för fruktansvärt många år sen, och sett den i aktion vid en demo. Man blev imponerad av framkomligheten men förarplats och kapacitet lämnade väl en hel del övrigt att önska.

Avatar Fallback

Re: Skogis?

Cudaboy  
#94247 Helge Larsson som har hållit på med Skogis sedan Lenco-tiden har annons på Blocket. Det finns även en blogg. http://skogis.blogg.se/

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).