Traktorn i skogen

Valmet 905

4 inlägg 3572 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 905

wiklund  
#89032 Är det någon som använder 905:a i skogen? Hur är det med bränsle förbrukningen osv. Driftsäkerhet och sjukdomar.
Mvh Johan



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 905

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89270 Har sett ett par i skogen men har själv 805, så bränsleförbrukning kan jag inte tala om.
Driftsäkerhet o sjukdommar är väl som de mindre syskonen.
Jag har inte haft några problem med min , lite knäpp växellåda med hög/låg/back i en låda som gör
att backväxlarna blir lite väl höga i förhållande till låg framåt.

Avatar Fallback

Re: Valmet 905

wiklund  
#89327 Och vilka är dom sjukdomarna? 805:an har vell en 4:a, vad drar din vid en viss belastning?
Mvh Johan

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 905

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89400 805an har en 4a, precis, men vad den drar har jag ingen bra koll på mer än att de gick att köra 2 snörundor med gasen i botten (11 timmar tot) utan att tanken blev tom :mrgreen:
Min är lite uppskruvad o varvar glatt 2400 ist för 2150 rpm
905an har ju 6a utan turbo o den motorn är längre så vändradien blir större.
Vet inte om den motorn har bättre vrid på tomgång som bättre förlåter den höga utväxlingen på backen.

Tidiga ex i 05 serien har sagts att dom råkade ut för att fodrena satte sig så vattnet gick i motorn, annars har jag inte nån koll på nåt speciellt problem.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).