Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Stolar

12 inlägg 6497 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stolar

Einarsson  
#84509 Jag har en liten fråga om stolar. Vet inte om det är jag som är dålig på de här med datorer eller om de verkligen finns så lite info.
Jag har sökt och letat överallt om stolar till skogsmaskiner men hittar väldigt lite. BeGe, Grammer hittar jag lite om, men Recaro ska väl ha gjort någon stol med!!?? Måste även finnas fler på marknaden.?

Jag behöver en stol med lång sittyta så jag får stöd under hela benet då ja bröt lårbenet för ett tag sen. Man är väl en rätt stor kille så dom stolar jag provat och tittat på ger inte tillräckligt stöd. Så min fråga till er som kan detta med förarmiljö och internet är var hittar man en sådan stol? Är de någon som har länkar till hemsidor där man kan sitta och läsa lite?
Mvh Einarsson



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Stolar

GremoNiclas  
#84526 Har en BeGe 7000 (tror jag) i Gremon. Den går att "förlänga" i framkanten. Alltså man kan dra ut yttersta delen av dynan. Nåt sånt vore lämpligt åt dig kanske. :smile:

Avatar Fallback

Re: Stolar

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84549 Har KAB i h8:an,har inga tidigare erfarenheter av dom stolarna men den satt i när vi fick ut den på demo innan vi köpte den,så den fick va kvar. Hoppas klädseln håller bättre än bege:s airvent iaf.
Någon annan som har erfarenheter av KAB?

Användarvisningsbild

Re: Stolar

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89103 glöm bort Grammer det är nå jävla skräp 6000 kronors stolar som blir glapp i saxen o längsled på bara 6-700 timmar.....
kör man på stenigare områden så blir den nor redan glapp på 500 timmar. går 6- 7 John Deere E-maskiner här med Grammer som har stolsproblem....

Grammer Comfort är ännu sämre den har plandämpning i sid o längsled o den blir riktigt hemsk när den börjar glappa...

vi har pratat med JD säljarn om o byta till en BeGe 3000 den senaste som dom gjort o ska väl få rabatt på den... eftersom vi haft en hel del strul med slangar o div småsaker under vintern

Avatar Fallback

Re: Stolar

Ellingsson  
#89179 Den härbytte vi till. 3000 c&f ,väldigt skön,man är ju lite tyngre och stor men den man sitter skönt i den.se till att ta en med HÖG rygg bara,saknar att man inte kan fylla luftkuddarna som trycker på höfterna,men man sitter bra iaf

http://www.be-ge.se/ind/PDF/data/DPS_CF_SE.pdf

också var lagret under stolen glapp,så vi tog 4 små plattjärn och svetsade runt mellan plattan och det man skruvar fast i maskinen,också stumsvetsade vi runt lagret så det vart jäkligt bra,det ser ju mer än jävligt ut men bra vart det :P

Användarvisningsbild

Re: Stolar

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89181 på 3000 stolen?

Avatar Fallback

Re: Stolar

Ellingsson  
#89182 nej vi bytte inte underredet nånting,underredet har gått 18 000 timmar,jag la bara till det som onödigt att veta =P

Avatar Fallback

Re: Stolar

Einarsson  
#89210 Tack för svar! Har kollat en del på BeGe:s utbud, så vi får se vad det blir... lutar mot en BeGe 7000.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stolar

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89226
Einarsson skrev:Tack för svar! Har kollat en del på BeGe:s utbud, så vi får se vad det blir... lutar mot en BeGe 7000.


Isf måste du ta den som heter SE på slutet den sägs vara lite bättre än den 7000 som satt standard i våran skördare den var totalt värdelös, glapp redan från start så den åkte ut efter 500 tim.

Användarvisningsbild

Re: Stolar

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#89230 slå till på en 3000 istället det är ju samma pris på den o 7000 skiljer nån tusenlapp kanske o då får du en stol med tio ggr mera inställningsmöjligheter

Avatar Fallback

Re: Stolar

Silva  
#89397 Vad ligger en be-ge 3000 i för pris cirkus, har ett riktigt underede så nått sånt blir det förutsatt att det passar till de nya stolarna

Avatar Fallback

Re: Stolar

Ellingsson  
#89407 runt 20 ungefär beroende på tillval osv

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).