Skördare

john deere CH8

17 inlägg 10902 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

john deere CH8

novis??  
#87181 hej på er jd människor ska vi starta en tråd om vad vi byter på CH8an 8)



   TS
Användarvisningsbild

Re: john deere CH8

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87186 Vaddå?? Får man byta grejjer på en JDkran??? :)

Användarvisningsbild

Re: john deere CH8

skogsjan695xl  
#87231
kalhygge skrev:Vaddå?? Får man byta grejjer på en JDkran??? :)


Nej man byter inte grejer, man byter kran :lol: :lol:

Nej skämt å sido, vet inte hur de nya CH8 kranarna är men de har ju haft stora problem med bommar som spricker parallell staget spricker, så det är ju inte de små grejerna som blir bytta.
Han jag körde 890 hos hade en 1470 med CH8 och 480, tror de hade bytt bom 2 gånger på den på under 10.000 timmar.

Avatar Fallback

Re: john deere CH8

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87298 Jag kör ju bara en liten 210kran,så jag får väl inte vara med å leka :lol: Men vad är alternativen då :?: Tycker alla stora slutavverkare har problem med att kranarna går sönder eller har jag fel??

Avatar Fallback

Re: john deere CH8

novis??  
#87322 ja är inne o byter botten lagret det är kappslat sätter nu in ett timken okapslat stollpe stänger som nya trodde ja ej efter 8350t :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: john deere CH8

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87371 Ingenting på våran (4000h),ok då,tryckröret ovanpå huvudbommen (tryck till aggregat) byttes vid 2000h

Avatar Fallback

Re: john deere CH8

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87430 vi tar av våran CH8 nästa vecka och sätter dit lite kraftigare saker, nämligen loglift 280. kommer nog dokumentera med lite bilder som vi kanske slänger upp här=)

Avatar Fallback

Re: john deere CH8

novis??  
#87442 07 har gått 8350t skadar nog ej att byta vid 7000t har man otur så reser stolpe o hus 340000tusen +jobb men dom har lyckats med stolpe o kuggstänger som nytt :mrgreen:
Senast redigerad av novis?? lör 10 apr 2010, 08:33, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: john deere CH8

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87854 Har bytt "gubben" 2 ggr på 13 000 timmar på våran. Vipp en gång,dock inge större sprickor på den,men lika bra att passa på medans garanti fanns.
Huvubom är bytt 2 ggr,den senare varianten är bra mkt. annorlunda än den tidigare,dock såg ja att den var ännu kraftigare på 1470E.
Paralellstag o dyligt har vi inte rört!? Ska tilläggas att JD har stått för allt utom sista "gubben"....

Avatar Fallback

Re: john deere CH8

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87886 Dom gröna verkar ha mkt kranproblem verkar det som!

Användarvisningsbild

Re: john deere CH8

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87961 Iaf. med CH8an....Men de är en jäkla fin geometri på den! Hoppas på att de fått ordning på den med ändringarna som skall vara på den sista versionen av den...

Användarvisningsbild

Re: john deere CH8

Timberjack74  
#88327 Fick läckage på ett hydraulrör på huvudarmen i går(rotator), löste det provisoriskt med en slang. men fick en fundering hur man byter hydraulrör på en CH8 generation.4 Nån där ute som prövat :?: Måste man montera bort vipcylindern? Dom 4 mindre rören kan man ju lösa provisoriskt med slang 🧠 ,men den dan det går ett tryckrör ut till aggregatet så lär det ju inte bli nå mer kört den dagen 😡 :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: john deere CH8

novis??  
#88348
Timberjack74 skrev:Fick läckage på ett hydraulrör på huvudarmen i går(rotator), löste det provisoriskt med en slang. men fick en fundering hur man byter hydraulrör på en CH8 generation.4 Nån där ute som prövat :?: Måste man montera bort vipcylindern? Dom 4 mindre rören kan man ju lösa provisoriskt med slang 🧠 ,men den dan det går ett tryckrör ut till aggregatet så lär det ju inte bli nå mer kört den dagen 😡 :surp: :surp:

det där ser inte kul ut man kan nog pröva med 1a generationens rör som går på utsidan slangarna breddade lite men rören bytte jag på en kvart gen 3 som jag har nu har ta i trä gått bra då är det slang överbommen. vet att någon e haft bykymmer med att slangarna knäcks när det är brant (tryckslang stolpe till röret)

   TS
Avatar Fallback

Re: john deere CH8

novis??  
#88895 du tj74 har du fått reda på hur du ska bytarör?

   TS
Användarvisningsbild

Re: john deere CH8

Timberjack74  
#88925
novis?? skrev:du tj74 har du fått reda på hur du ska bytarör?

Njae!? JD ska byta det på 500h service kom vi överens om idag.Får väl se då hur man gör :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).