mån 26 apr 2010, 16:12#89920
John.S skrev:Jag hade nog valt källefallen därför att den känns mer redigt gjord. Har fått en bild av att farma är lite slarvigt gjorda, svetsar, saker som sitter snett osv. Men jag vet inte hur dom ser ut nu för tillfället. Har du tänkt på den nya kranen med komfortled då eller?
Tror nog att det är bättre nu!
Min nya Farma 6,0 9T är jättefint svetsad!
Enda felet på den är att den kan välta om man lyfter något på full utlägg i sida utan benen nere
Har själv hyffsad koll efter att precis kollat upp alla märken för eget nyköp!
Frågan trådskaparen bör ställa sig är vad det får kosta!
Visst finns det skilllnader på Farmas kärror och ex.vis Moheda men priset är ju mer än det dubbla
Det som fick mig att välja Farma var att jag fick: Ramstyrning, radiostyrd vinsch, utskjut, 2 spaks med el. on/off och 400 hjul för samma kostnad som ex. vis en källefall med grundutrustning (dvs. utan det ovan nämnda) där man får betala dyrt för att komma upp i samma utrustning.
Kör man på proffsnivå så är det ju inte så svårt, då är det bara att gå på de lite finare men för oss som kör på hobbynivå så sliter det ju inte lika hårt på grejorna o kostnaden är ganska viktig
!
Är väldigt glad att jag valde el. on/off som styrning till kranen! Det ger ett grymt flyt i körningen och är det något man ska välja i första hand (oavsett märke) så är det nog det!
Läs gärna den här tråden där jag fick svar på många frågor:
viewtopic.php?f=9&t=6516V
Skeppshultstrimmad Hva Xpg 346 triobrake, Hva 550Xpg triobrake, Hva 355 FXT, Hva 535 FBx, Valtra A-75 med Farma 9T 6,0, , Honda Foreman 420 med Carlman-kärra samt Massey Ferguson 575 MP
Huberthus Vessla D:Y.
Aka: Vesslan