Skotare

Grip????

21 inlägg 11476 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Grip????

valmet 701  
#87689 Vilken grip tycker ni funkar bäst? jag vill hävda att hsp är det sämsta man kan ha på maskinen 😡 mvh jonas



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Grip????

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87703 Japp... HSP är det man ska ha, men skulle vilja testa den här gripen med spetsiga klor, vet dock ej va den heter....

Användarvisningsbild

Re: Grip????

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87731 HSP är bäst!!! Vill inte ha något annat!

Användarvisningsbild

Re: Grip????

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87743 Kör med Hultdins 0,42 A-grip, är jäkligt nöjd med den. Trots att den är stor blir det bättre med A-gripen och så kan man ju köra ris med den också. Men den blir lite för stor när man ska plocka klena ensamma bitar.

Avatar Fallback

Re: Grip????

Gubben  
#88479 Cranab. Fast jag har inte provat så många. Svårt att byta märke när Cranab 0,40 höll 19000 tim. Cranab 0.36 jag har nu har väl gått ca 6000 tim och är inte glapp.

Avatar Fallback

Re: Grip????

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88492 Vi har HSP, 0.28 tror jag det är. Helt klart bättre än Hultdins än så länge.

Användarvisningsbild

Re: Grip????

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88513 Ingen annan som kör eller har testat A-gripen?

Avatar Fallback

Re: Grip????

skotarmasse  
#88521 Använder HSP 028, fungerar ypperligt!
Är det någon som vet om HSP har någon grip typ A-gripen?
Fungerar den bra som risgrip?

Användarvisningsbild

Re: Grip????

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88708 Det lilla jag kör ris så funkar den bra som risgrip. En kompis kör i stort sett bara ris och dem tycker den fungerar lika bra som en vanlig. Vad jag hörde så hade HSP också kommit med nått liknande som A-gripen men jag har inte sett nån.

Användarvisningsbild

Re: Grip????

Ang3r  
#88713
Johan_84 skrev:Det lilla jag kör ris så funkar den bra som risgrip. En kompis kör i stort sett bara ris och dem tycker den fungerar lika bra som en vanlig. Vad jag hörde så hade HSP också kommit med nått liknande som A-gripen men jag har inte sett nån.


De hade ju en spetsgrip, Dock så tror jag inte på den

Har kört HSP 0,28 bra länge nu, men till de nya maskinerna beställde vi Hultins 0,36 II, och är supernöjd :)

Avatar Fallback

Re: Grip????

superspindel  
#146204 Jag vill ju påstå att logliften är helt oslagbar, rullar virket bra plus att den inte gräver. Cranaben har blivit en bra grip med. Ska man gräva väg eller markbereda så är ju hsp gripen bra, man får ju med sig lika mycket jord och sten som virke.

Avatar Fallback

Re: Grip????

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146608 Tycker A gripen rullar virket otroligt fint... lägger sig nästan alltid perfekt i gripen.
Och så är det bra när det ligger underröjningsvirke och annat skräp på marken.

Användarvisningsbild

Re: Grip????

Valmet6400  
#146933 Cranabs gripar är i mitt tycke bäst, har en G28 som jag är mycket nöjd med, snart 9000 h timmar och den är som ny bortsett från färgen :) söker sig fint ner i lasset när man lossar och krattar sällan ner i marken med den. Men jag kan inte uttala mig i någon större grad om andra fabrikat eftersom jag egentligen bara har kört med cranabs gripar :)

Avatar Fallback

Re: Grip????

valmet862  
#147118 Har loglift o tycker den funkar helfint! 8)

Avatar Fallback

Re: Grip????

__JoCCe__  
#153074 HSP är bra i virke, både i lastning och lossning, förutom att man väldigt ofta får med en lite jordkockla när man tar en grip från marken.. Tycker jag! Inge värre glapp eller så efter 7000h heller :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).