Bioenergi

Vedkapning som tjänst

7 inlägg 4069 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vedkapning som tjänst

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87888 Se det här!

http://www.blocket.se/dalarna/Ved_kapni ... m?ca=6&w=2

Undrar just om man kan få RUT - avdrag för detta, tjänst som tjänst. Funkar städning så borde väl vedfixning fungera :smile:

Sen, 500 kr/timme, ca 20 kubik för 2000 kr, det räcker i många år det jämfört med att köpa en egen vedklipp.

(OM man nu helt bortser från viktiga motargument som "kan själv", "egen koll", "roligt nöje", och så vidare :lol: )



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vedkapning som tjänst

masterchief  
#87898 Du måste hålla med egen vedmaskin om jag inte minns fel.
Ska man klippa gräs hos någon som ska göra avdrag så är det nono med att ta med gräsklippare...

Användarvisningsbild

Re: Vedkapning som tjänst

Torparn79  
#87901
masterchief skrev:Du måste hålla med egen vedmaskin om jag inte minns fel.
Ska man klippa gräs hos någon som ska göra avdrag så är det nono med att ta med gräsklippare...

hmm, är du säker på detta..??

Användarvisningsbild

Re: Vedkapning som tjänst

masterchief  
#87924 Mmm är väldigt luddigt om man läser på skatteverket.
Tjänsten är inte upptagen i någon lista, men ser man till en del andra maskinarbeten så kan man få dra av lönekostnaden, men inte maskinen.
Tror man ska ringa och prata med skattemyndigheten först.
En tjänst som trädbeskärning är inte avdragsgill konstigt nog.

Användarvisningsbild

Re: Vedkapning som tjänst

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#87946 Risken är att om de rödgröna vinner i höst så behöver vi inte oroa oss öht, bara stämpla och ligga på soffan.
Så låter det nu iaf.
Men å andra sidan om vår fina regering får sitta kvar då kommer nog RUT & ROT att växa ihop mer o mer
så snart är de flesta tjänsterna skattelindrade och fler kan jobba med sånt här.

Användarvisningsbild

Re: Vedkapning som tjänst

Torparn79  
#87984
masterchief skrev:Mmm är väldigt luddigt om man läser på skatteverket.
Tjänsten är inte upptagen i någon lista, men ser man till en del andra maskinarbeten så kan man få dra av lönekostnaden, men inte maskinen.
Tror man ska ringa och prata med skattemyndigheten först.
En tjänst som trädbeskärning är inte avdragsgill konstigt nog.

men i så fall så handlar det ju bara om att man specar arbete och "maskinkostnad"..
vid återställning av en trädgård, t ex. efter att man gjort om avlopp så får man göra avdrag för grävmaskinisten men inte grävmaskin..
och sätter man arbetskostnaden till max 500:-/h så ifrågasätts det inte av skatteverket..

alltså kan man ta t ex. 650 kr/h för grävmaskin med förare, speca maskinkostnad och arbetskostnad och då hamna på att maskin kostar 150:-/h :???: och föraren kostar 500:-/h.. :shock:

Avatar Fallback

Re: Vedkapning som tjänst

StaffanB  
#91595 Står ju annonsen att dom kommer med vedmaskin.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).