Traktorer och processorer

Rätt pris för ekipage

2 inlägg 2233 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rätt pris för ekipage

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8790 Hej
Jag funderar på ett ekipage med en BM 500 som gått ca 3500h (kopplingen börjar ta slut) med en vagn FMV 1800 ink vinsch. Traktorn har frontlastare. Jag vill dock minnas att jag läst att det finns något problem med FMVs kranar (nåt med rotatorn vad det nu är), stämmer det?

Begärt pris är 72 000 kr (ink mvs tror jag) är detta rimligt med tanke på det kommande kopplingsbytet och att vagnen ser ganska sliten ut?

//Uffe



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8797 Om 500 inte har snabbväxel kan man montera en kraftigare koppling har jag hört.
Har du tänkt att göra kopplingsbytet själv så är väl priset inte så farligt om det är med moms.(57600+)
Kolla vad de begär på blocket för en 500 bara med lastare!
Du får ca vagnen tillpå enl dom priserna, rätt eller fel vet jag ej.

Om det nu är rotatorn du menar så har jag en liggande, eller är det vridhuset du menar?
Vet att en granne knäckte ett vridhus till en 1800 för många år sen men jag vet inte vad som pajjade på den.

Annars vet jag inte att det skulle vara nåt generellt fel på deras vridhus, har haft flera olika på gården genom åren.
På de äldre är det många smörjnipplar på vridhuset så det gäller att pumpa i till bronsbussningarna annars blir de nog inte bra, KOLLA!
De nyare har oljefyllt vridhus och då är det ett annat läge.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).