Skördare

Stor slutaverkare

47 inlägg 18501 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

Thunborg  
#86887
Thunborg skrev:
masterchief skrev:Vad har du för TU Thunborg?
På H8an var vi nede i 74%.
Nu är vi på 84%.
Då med D5 som räknar från det du flyttar maskinen för attt tanka på morgonen... :???:
Räknar G15 när du rullar och inte som brukligt när du producerar.....



Skulle gissa på 70 % , har ej tittat totalt i dasan , utan bläddra tillbaka i papprena post for post , sen räknas ju tu inte när maskin står på verkstad. som har inträffatt 5 gånger , varav två med lånemaskin ! med vad det innebär med omlärning och om programering!


590 ´n har ej gott 2000 tim än !!!!

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

masterchief  
#86905 Svårt att få lönsamhet på en maskin som rapplar så mycket, tycker inte det är för mycket begärt att liggga på TU över 90% på en ny maskin :???:
Ok att delar och reparationer är gratis, men det täcker inte övriga omkostnader.
Är det anställda som kör så ska de ha lön även om maskin står still. Lån ska amorteras även om maskinen står still.
Hur lång garanti är det på ecolog?

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

Thunborg  
#86911 Vi fick 2000 tim, men ska träffa Ecolog efter påsk för att diskutera fortsättningen .Maskin har snart passerat 2000.

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

Ponsse  
#86916 Jag har hört en årsomkostnad på en H20, och den var inte kul och höra.. 1 miljon i årsomkostnad på reservdelar :shock: Känns som det är dyrt och köra blått

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

Lill Junior  
#86919
Ponsse skrev:Jag har hört en årsomkostnad på en H20, och den var inte kul och höra.. 1 miljon i årsomkostnad på reservdelar :shock: Känns som det är dyrt och köra blått


Då frågar man ju sej hur dom kör? Vet flera här ikring som knappt haft ett fel på sina H20 maskiner

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

masterchief  
#86920 Skulle vara intressant att ha den årskostnaden specad....
Frågan är om det inte innafattar mer än reservdelar.

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

Ponsse  
#86933 Den går inte här omkring, för här är det inte en enda Rottne som finns :smile: Men den här tror jag gick nere i Kalmar kanske, var en kompis på datorn som sa det. Kan ju vara mycket möjligt att dom kör som svin för så är det många som kör, som man inte vet om . Kan kolla upp lite mer på det där.

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

941  
#87661
Ponsse skrev:Man får nog på Björnen, men hur mår traliern efter det? Angående C33 kranen kan man nog inte hitta något sämre skit, klen något så förbannat då är det bättre power i C4an. En här hemma hade en Ergo med C33, han körde väll med den kranen något år sen bytte han bort den. Sen har jag hört på omvägar att Ponsse ska lämna stenåldern och få med snurrhytt. Vet ett företag som ska få en prototyp på snurrhytt har jag hört.

Vet du hvor den ergo med sving på hytta skal gå?

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

Ponsse  
#87977
941 skrev:
Ponsse skrev:Man får nog på Björnen, men hur mår traliern efter det? Angående C33 kranen kan man nog inte hitta något sämre skit, klen något så förbannat då är det bättre power i C4an. En här hemma hade en Ergo med C33, han körde väll med den kranen något år sen bytte han bort den. Sen har jag hört på omvägar att Ponsse ska lämna stenåldern och få med snurrhytt. Vet ett företag som ska få en prototyp på snurrhytt har jag hört.

Vet du hvor den ergo med sving på hytta skal gå?


Nej det vet jag inte riktigt. Men det går väll och ta reda på :wink:

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

novis??  
#87989 :lol: skulle tro att den går i någons drömmar pönsse ö snurr hytt? ja inte de närmaste åren björnen fanns som pappers masin i minst 5år ja hur tror ni ponnse ska kunna använda samma hytt med snurr :roll:

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

Ponsse  
#88056
novis?? skrev::lol: skulle tro att den går i någons drömmar pönsse ö snurr hytt? ja inte de närmaste åren björnen fanns som pappers masin i minst 5år ja hur tror ni ponnse ska kunna använda samma hytt med snurr :roll:


Jodå, dom ska komma med en ny hytt. För han som var ut och fixa AC systemet på Ergon sa att dom skulle göra om AC systemet för att dom skulle göra en ny hytt. Och folk säger att en prototyp är på väg. Dom kan nog komma på någon dum finess med t.ex ha samma hytt och så att man höjer upp den en bit när man börja hugga :wink:

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

novis??  
#88118
Ponsse skrev:
novis?? skrev::lol: skulle tro att den går i någons drömmar pönsse ö snurr hytt? ja inte de närmaste åren björnen fanns som pappers masin i minst 5år ja hur tror ni ponnse ska kunna använda samma hytt med snurr :roll:


Jodå, dom ska komma med en ny hytt. För han som var ut och fixa AC systemet på Ergon sa att dom skulle göra om AC systemet för att dom skulle göra en ny hytt. Och folk säger att en prototyp är på väg. Dom kan nog komma på någon dum finess med t.ex ha samma hytt och så att man höjer upp den en bit när man börja hugga :wink:

du sa ju att det gick en protto i närheten när ponsse tog fram bear så gick en proto i mörkaste soumi med en finne som bara sa allt är bra så i september 06 efter metko vart det panik masinen var totalt fel konstruerad så du ska alldrig tro att ponsse släpar en proto till sverige för då måste det vara en som var lika posetiv som gerard sjölander var alltså :var: till ponsse en gång i världen valmet kommer nog före för dom säger själv att dom är på väg att tappa dom börjar till o med bli själv kritiska o säga att sattsar rottne så är det ett helveta att hålla sina stora verkstäder vid liv
Senast redigerad av novis?? tor 08 apr 2010, 18:42, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

skogsjan695xl  
#88128 Hur har det gått för dig mummelman? Blir det någon slutavverkare och har du hört nått om 590Dn som du hade på G?

Avatar Fallback

Re: Stor slutaverkare

mummelman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88167 Efter att ha tittat på ett antal maskiner och pratat med desto fler säljare så är det mer eller mindre klart.
Jag hoppas att kunna göra färdigt affären på 590:n med Eco Log nästa vecka.

Försäljare av skogsmaskiner verkar leva lite i en egen värld, om man ska försöka beskriva det lite snällt.
Jag får ge toppbetyg till säljaren av de blå maskinerna. Försäljarna av de båda gula märkena är något efter, men godkända.
De gröne...... klart underkända. Har varit i kontakt med flera och ingen har varit godkänd enligt mitt sätt att se på saken, rent uselt faktiskt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stor slutaverkare

skogsjan695xl  
#92958 Kom att tänka på denna tråd häromdagen.
Hur har det gått, blev det en slutavverkare?
Blev det 590?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).