Före och efter jobbet

ja ha ja då var man ute på grönbete igen..

7 inlägg 2696 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ja ha ja då var man ute på grönbete igen..

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8686 delat på mig från sambon så det får väl bli att köpa en ny såg och gräva ner sig i.

Att dela på sig är ungefär som att fälla ett räd, man försöker ända tills man når brytmånen. Sedan faller bara allt.



   TS
Elmia
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8688 Beklagar. Enstaka vindfällen kan man ju reda ut, men stormar det för ofta blir kalavverkning till slut det enda rätta.

/Nisse

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8689 japp i bland är det lika bra att slutavverka och så nya frön hela skogen är ju ändå full av träd. :P

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8690 Akta dig så du inte sår på grannens mark bara.. Kan bli besvärligt :)
Annars är det ju ett bra läge att prova andra trädslag, kanske t.o.m någon exot!

/Nisse

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8692 jo exotiskt är ju alltid fint, är inte mycket för bambu men mahogny och ädel trä är ju alltid fint!

   TS
Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8899 Äh ta en vanlig gran så blir de inga otrevliga överaskningar!

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9221 Äkta gran ger fina kottar, förr kunde det bli lite träligt ibland med gran, gran, gran. En o annan grannt lövad bok har man ju skakat om lövverket på i ungomens glans, en o ännan tveksam lärk oxå...
Man lärde sig o unvika Gamla ekar o masurbjörk...

Gamla fina granar rår minsann inte många maskiner på heller, de får tas manuellt!

Nä jag trivs nog rätt bra med min gran o de kottar jag fått.
Jag vet vad jag har, med nytt ser man inte vad det är förrän man sätter sågen i den.... O då är det ju kört. Jag ska inte försköna granen på nåt vis! Nog har jag liksom de flesta varit o både kollat o räknat på den ett par ggr till o med nära börga kapa, men så blev det kaffe paus o när jag stod där o tittade så tyckte jag att den stod bra där den stod.

Visst, jag ska inte säga att jag har den vakraste gran, man kan nog hitta lite sprickor här o där om man är tvungen, men det ser trevligt ut när den står där o gungar på backen. Skogen hade inte varit sig lik utan.

Jag har nog mer stod o hjälp av denna gran än jag hade haft av tre ung björkar när vinden suger i...

Tänk på mig o vi andra i samma sits.
Spana in så mycket du kan! testa marknadens prissättning ordentligt o va inte rädd för de gamla granarna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).