Skotare

Valmet leveransproblem+ drivlina

15 inlägg 5108 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet leveransproblem+ drivlina

mrme  
#86336 Nån som vet varför valmet har svårt att få fram 860.4, våran är 3 månader sen??
Har hört en litet vagt rykte om att de har varit en del drivline problem på .4an nån som vet mer??



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

skogsjan695xl  
#86346 Leveransproblem är det nog inte bara valmet som har. En jag känner har köpt sig en 1070E och han fick vänta 2månader efter satt datum tills han fick den.
Den dagen han skulle fått den var den fortfarande inte tillverkad än, och när den väl kom till Sverige så var det ingen som visste vart den var, aggregatet hamnade på något annat håll. Så de hade rediga problem.

Men drivlinan har jag inte hört nått om iaf.

Användarvisningsbild

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

totte  
#86365 Brukar sitta en lapp på rutan där det står "Russia" på Valmetar som står parkerade på utlastningplanen i Umeå.

Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

Gubben  
#86394 Jag har hört att valmet har börjat med nya japanska nållager i boggi lådorna som inte håller vad dom som dom ska. Det var visst även problem med leverans av dessa lager. En kille har stått 2 veckor och väntat på lagren.

Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

mrme  
#86465 Var precis å kollade in våran valmet(om de inte var nån annans) å skotarsluskarna 8) kommer få problem framöver, de kommer bli stickvägar som är 3.30-4.00m 8) framöver å de ska nog vara bra slätt för att tråckla genom den då. Hoppas ögat ljuger för ja fick för mej att lastutrymmet växt en aning på bredden hoppas ja har fel.

De ja slås av när ja tittar på en 860 är att dom lyckas verkligen med att bygga en traktor med bra markfrigång torts att de är en mellanklassare, vagnen ser nästan ut att vara aningen högre än tidigare men ögat kanske ljuger där oxå.

Dom nya minispakarna tycker ja känns tröga å lite skumma men byte av fjädrar i dom så blir de nog bra.

.5 hoppas ja kommer med en snurrhytt och fjädring då kommer en bra skotare bli ännu bättre å .6 nån sorts typ av als tiltbart å fjädrande lastutrymme.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86521 Det gick av en drivaxel ut från kardan i en 860.4 härikring för ett tag sen, annars tycker jag det låter som att de snurrar på.

Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

mrme  
#86535 hade fel angående lastutrymmet som tur var, bredden mellan hjulen skulle tydligen ha blivit lite större. Längre vagn är de på den mot den gamla men de är en fördel när virket ska köras uppför.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

Elias  
#86538 Åkte baki en sprillans nu 901tx som var på väg norrut från skellefteå på trailer.Lappen satt kvar i framrutan iaf, såg inte vad som stod dock

Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86629 HAr ni lagt in nån order på en 1170 än mrme?

Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

mrme  
#86654
Valmet 890 skrev:HAr ni lagt in nån order på en 1170 än mrme?


Den är för liten för oss, det ska vara minst 20m mellan väg får ej köra beståndsgående, vi ska kunna köra allt från 0.03 till väglinje/sluthuggning.

Men de finns ju andra att välja mellan :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

novis??  
#86657 blir det en 911.4 nu när ni värkar ha köpt en röer skotare? eller blir det en ponsse till :roll:

Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86729
mrme skrev:
Valmet 890 skrev:HAr ni lagt in nån order på en 1170 än mrme?


Den är för liten för oss, det ska vara minst 20m mellan väg får ej köra beståndsgående, vi ska kunna köra allt från 0.03 till väglinje/sluthuggning.

Men de finns ju andra att välja mellan :mrgreen:


1170 med 754 borde väl vara en fin maskin för det uppdraget? En här har en sån och kör allt möjligt och vad jag hört så är dom då nöjda.

Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

mrme  
#86755
Valmet 890 skrev:
mrme skrev:
Valmet 890 skrev:HAr ni lagt in nån order på en 1170 än mrme?


Den är för liten för oss, det ska vara minst 20m mellan väg får ej köra beståndsgående, vi ska kunna köra allt från 0.03 till väglinje/sluthuggning.

Men de finns ju andra att välja mellan :mrgreen:


1170 med 754 borde väl vara en fin maskin för det uppdraget? En här har en sån och kör allt möjligt och vad jag hört så är dom då nöjda.


Den går säkert fint, har inte kört nått 754 men de funkar säkert hur bra som hellst, blir lite på gränsen med flerträdshantering sägs det.


Hur går 1170in för han då??

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86767 Jag vet inte så mycket om den med 754 men svågern kör ju en med 412, de har kört dryga 1000 timmar iaf och den verkar gå bra. Krankabeln for i veckan, och nån data modul i aggregatet förra veckan men förutom det tror jag bara dom bytt nån slang.

Användarvisningsbild

Re: Valmet leveransproblem+ drivlina

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88053
Gubben skrev:Jag har hört att valmet har börjat med nya japanska nållager i boggi lådorna som inte håller vad dom som dom ska. Det var visst även problem med leverans av dessa lager. En kille har stått 2 veckor och väntat på lagren.



Är detta nått generellt problem med Comfortboggien - vilken modell var det??

Ska visst skilja nått inne i lådan mellan Comfortboggie och TJ/JDs gamla hederlia balanserade boggie, annars tycker man ju tekniken borde funnits hos NAF ett tag nu..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).