Vedmaskiner, flishuggar

Köpa eller hyra...

5 inlägg 2529 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa eller hyra...

simber  
#85564 Har köpt ett hus med vedpanna och fått tag på långved till bra pris. Fick med kap på köpet av förra husägaren, men funderar på vedmaskin för att spara lite tid. Frågan jag ställer mig är om det är lönt att köpa för våra 25 kbm per år. Skulle kännas smidigt att hyra, även om tanken på köp är lockande (aldrig fel att skapa ett behov... :grin: ) bara det går att få ekonomi i det. Tacksam om någon kan komma med råd...



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Köpa eller hyra...

Dexxaz  
#85568 Ekonomi får du alltid på investeringar, sedan är det en annan sak om den är positiv eller negativ..... :mrgreen:

Allvarligt, hyr först en utrustning så du ser vad det handlar om....sen kan det vara läge att handla om nått eller några år.
Lätt att stirra sig blind på alla "finesser" och köpa på sig nått man senare ångrar..

Avatar Fallback

Re: Köpa eller hyra...

axwell  
#85571 Om du skulle komma till slutsatsen att köpa, en enfasklyv är för långsam och de billiga(Kellfri) är värdelösa. Vill du köpa min Kellfri? Runt 10000 ligger en liten, bra klyv på.

Avatar Fallback

Re: Köpa eller hyra...

Norrlänningen  
#85580 Sen finns det ju ingen status-symbol som är så kraftfull som en vedmaskin! :D
Glöm tyska direktörsvagnar eller segelbåt nere vid sjön. Vill du få grannarna att titta snett på dig så är det en språnkans vedmaskin du ska ha!

Avatar Fallback

Re: Köpa eller hyra...

simber  
#85587 Statusen jo... Känner väl inte att jag någonsin gjort en bra affär när det har varit status med i beslutsunderlaget när man bestämt sig för att slå till... :geek:

Blir väl nog att hyra till att börja med - gäller bara att hitta någon som kan tänka sig hyra ut här i krokarna...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).