Skördare

dåligslang?

11 inlägg 4078 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

dåligslang?

novis??  
#84103 hej är det några som haft bekymmer med parkerslang (NOSKIVE) jag vet av 3 agg som har dom det är ett skit med att koplingar lossnar o slangar spricker vid presshylsans slut :?:



   TS
Avatar Fallback

Re: dåligslang?

mrme  
#84106
novis?? skrev:hej är det några som haft bekymmer med parkerslang (NOSKIVE) jag vet av 3 agg som har dom det är ett skit med att koplingar lossnar o slangar spricker vid presshylsans slut :?:



De är helt otroligt att de ska vara så svårt att sätta dit slang som håller, har en polare som kör en ny 1470e å dom har stora problem med slang på aggregatet å de är parkerslangarna som strular.

Kollade på en ny1270e igår å de sitter parker slangar lite överallt på den, och vad ja hört kommer john deere att gå över till enbart parker slang och blir de problem med dom så känns de som att dom går i ponsses fotspår.

Vi köpte våran beaver 07 å fick byta nästan all slang på maskin å aggregat ska de bli samma sak på john deere framöver.

Användarvisningsbild

Re: dåligslang?

Timberjack74  
#84292 Ingen slang har gått ännu. men kan garantera att vi har dragit lika mycke slangkopplingar som börjat läka på 3dagar(1470e480c) jämfört på 15000h på vår förra maskin (1470d758). så man börjar ju fundera vad man get sig in på med att skaffa en nyare maskin :?: . Men den ska väl få några dar till på sig att visa vad den går för. :wink:

Användarvisningsbild

Re: dåligslang?

minikaparen  
#84316 Parkers slang är skitdålig på 1 tumslangen tryck/retur till aggregatet ! får ut ungefär dubbla antal timmar med Manuli xtraflex/5000 men det kanske finns ännu bättre slang ?

Avatar Fallback

Re: dåligslang?

Solo  
#84323 Har kört med 5000-slangen och tycker att den är ok. Min absoluta favorit är däremot Gates 4-stålsslang både 3/4" och1"-slang! Lättskalad och mjuk. Rekommenderas!

Användarvisningsbild

Re: dåligslang?

minikaparen  
#84329 Håller den bättre än Manulin ?

Användarvisningsbild

Re: dåligslang?

Temlav  
#85335 Att slangarna havererar vid hylsorna, beror nästan alltid på att slangen har fel längd eller är felaktigt pressad.
En slang som är 10 mm för lång eller kort, kan knäcka vilken slang som helst.
Extremt viktigt att ha rätt kaplängd, och rätt presskraft.

För liten böjningsradie på slangen är normalt det största problemet.

Det problemet kan man komma runt genom att använda en mer flexibel slang. (som tillåter en mindre böjningsradie)
Kolla bara att den klarar tryckpikarna...
Trycktålighet och flexibilitet går ju inte direkt hand i hand...

Det finns nog en anledning att maskintillverkarna har valt en viss slangtyp och slanglängd, på varenda installation...

Avatar Fallback

Re: dåligslang?

novis??  
#85360
Temlav skrev:Att slangarna havererar vid hylsorna, beror nästan alltid på att slangen har fel längd eller är felaktigt pressad.
En slang som är 10 mm för lång eller kort, kan knäcka vilken slang som helst.
Extremt viktigt att ha rätt kaplängd, och rätt presskraft.

För liten böjningsradie på slangen är normalt det största problemet.

Det problemet kan man komma runt genom att använda en mer flexibel slang. (som tillåter en mindre böjningsradie)
Kolla bara att den klarar tryckpikarna...
Trycktålighet och flexibilitet går ju inte direkt hand i hand...

Det finns nog en anledning att maskintillverkarna har valt en viss slangtyp och slanglängd, på varenda installation...

jo drt är rätt viktigt det men parker slangen som ja mfl haft är orginal på nya grejor sen har det kommmit fram att slang på e serien gängar upp sig vad beror det på? det värkar inte vara bara parker satte dit en annan slag härom dan drog hårt körde 5 stam fick sen dra om slangen sen sitterden det har hänt fötut på C agg :?:

   TS
Avatar Fallback

Re: dåligslang?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85395 Då man drar åt en ny slabg så ska man ju först dra åt den en gång och sen lossa den och dra åt igen då sitter den, det har jag då alltid fått höra att man ska göra.

Användarvisningsbild

Re: dåligslang?

221  
#85419 hört att det finns ett engelskt och ett amerikanskt parker de amerikanska ska visst vara bättre, har inte en anning om de stämmer...

Användarvisningsbild

Re: dåligslang?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#86820 jag har oxå haft stora problem med parker slangarna på min 1170E/H412 det blir stickhål på dom. så vi har bytt slangarna från vippen o ner till aggregatet plus massa slang på aggregatet. sen vi bytt till hydroscand, specma eller manuli så har det blivit mindra slanghaverier....

Sen verkar dom vara värdelös på o göra slang på John deere i finland.... när jag reklamera en tryckslang fick jag en Parkerslang med F0 nummer som kommit från Märsta när vi bytte o satt dit den va den 1 deci meter längre än den som satt där innan med samma artikel nummer...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).