Motorsåg och handhållet

Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

127 inlägg 65209 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Nonkan  
#84935 Det är väl nåt skitfel som vanligt :) Inte tillräckligt allvarligt för att gå ut med det på supportsidorna i alla fall. Jag skulle nästan tippa på komponentbrist från någon underleverantör.

535 är för övrigt ny motorbeteckning som de inte använt förut. Förutom på gamla Jonsered såklart :)

Jag tycker iofs att det är sunt att inte släppa produkter som inte är klara. Det är bättre att det blir såhär än att man ska behöva hantera 4-5 olika servicemeddelanden första säsongerna som på 339XP och 355Fx.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84995 den bygger väl på 335 röjsågs motorn så den borde väl funka tycker jag ......men jag håller med !! det är bättre att inte börja levera än släppa ut en massa som inte funkar :!:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Nonkan  
#84998 Jo, du har rätt. Samma cylinder, förgasare och ljuddämpare iaf. Märkligt att inte beteckningen blir 335FBX då, det vore ju mer logiskt. Eller egentligen vore det mest logiska att trimmer/röjaren heter 535 den med, då det är samma generation. Det där är något man aldrig kommer bli klok på antar jag.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84999 Ja vem blir först med att slakta en 335 & beställa hem delarna till midjeröjaren & bygga en själv nu när hva inte får fram dom... 😈

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85009 Det är nog redan gjort....

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85015 Jag är oskyldig (än) jag har bara haft funderingen :lol:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

träis  
#91238 Undrar om det är någon som har provat kedejeröjsågen lite mer.Jag har provat den lite och är nöjd skulle vilja veta vad ni andra tycker .Mvh Träis

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91294 Jag har inte fått min ännu,men har blivit lite tveksam. Det måtte bli besvärligt att ta sig fram och med tanke på snabba stubbskott finns väl risk att man måste dit igen?

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

träis  
#91370 Jag tror det blir mera stubbskott med låga stubbar.Har inte märkt att stubbarna eller sågen är något problem för framkomligheten men riset är som vanligt jobbigt att gå i.Haft lite småfel på sågen.Skulle bli glad för andras erfarenheter.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Nonkan  
#91407
träis skrev:Haft lite småfel på sågen.


Produktionen är ju stoppad tillsvidare, så det är nog fler som har problem :)

Vad är det för strul du har haft? Vi får ingen info alls den här årstiden för alla sliter som fan med gräsklippare och då finns inte tid för att kolla upp sådana här saker.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91488 Sågen är i produktion nu !! dom första exemplaren har anlänt :grin:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Nonkan  
#91495 Ja, vi fick en idag. Väldigt lik ett visst annat märkes ryggburna, förutom avlastararmen då. Känns helt ok, men det är ju gräsklippare som gäller ett tag framöver.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91512 Nonkan: går det på nåt sätt att sätta en såg i stället för klinga på stihls fr 480 c-f? jag tänkte att man kanske kunde ta sågdelen från kombisystemet o sätta på fr 480:n!? då kunde man ju köpa hva:s avlastararm som reservdel o montera på fr 480:n! borde ju bli skaplig fjung i den med 48.7cc!! :grin: fr 130t skulle nog funka också!? 4mix kanske inte är så dumt på en sån maskin!....hmmmm.......

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Nonkan  
#91540
Huggarn skrev:Nonkan: går det på nåt sätt att sätta en såg i stället för klinga på stihls fr 480 c-f? jag tänkte att man kanske kunde ta sågdelen från kombisystemet o sätta på fr 480:n!? då kunde man ju köpa hva:s avlastararm som reservdel o montera på fr 480:n! borde ju bli skaplig fjung i den med 48.7cc!! :grin: fr 130t skulle nog funka också!? 4mix kanske inte är så dumt på en sån maskin!....hmmmm.......


Har för mig att det är grövre rigg på FR480, har tyvärr inte tid att kolla upp det närmare på nån månad eller två :/ Kedjeröjaren behöver ju inte vara så stark som 480:n, kraften i den är ju till för gräsröjning som är riktigt tungt.

130:motorn räcker till annars, så den borde du kunna testa med. Bra vrid är det i alla fall.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 535FBx (nya kedjeröjsågen)

Huggis  
#91856 Personligen i sådana svåra bestånd kör jag med 339 och kutar omkring, 4 kilo i näven, det blir inte så jobbigt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).