Före och efter jobbet

VÄrnamo

21 inlägg 7198 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84818
JD 810 skrev:Nu vet jag vem du är jönsson 84 Det är ju Daniel, i morgon kommer jden till dig

Vi syns i morgon

Mvh B-A


Nästan rätt . Daniel är ju min lillebror :smile: .
Ok, då slipper han ju känna sej ensam där i ödemarken 8) ...var långt att skota där pratade han om.
Mvh. Johan

Elmia
Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84824
Jimmy_Nilsson skrev:Någon här som gått KY utbildningen i Värnamo? I såfall var ni nöjda över utbildningen?


Jag har gått den,men det var 1,5 år då men sista halvåret var bara praktik då.
Lite korta dagar var det då,mycket självstudier på eftermiddagen funkade fint för mej då jag jobbade extra lite på kvällarna.
Fint med 9 veckors skördarkurs.körde 870,1070 och 1270 då,tre veckor i vardera maskin.
Vi hade oxå praktik med virkesmätare och maskinrepratör och en ganska lång kurs med skogsstyrelsen,var helt klart givande.
Vet inte riktigt hur det är upplagt nu.
Jag slutade sista terminen till julen 04a, så det var ju ganska lagom att det blev fullt upp och lite till när stormen gudrun kom.

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

Kristoffer D  
#89619 Funderar på att söka deras KY-utbildning nästa år, verkar vara en av de bättre utbildningarna enligt mig. Otroligt trevligt folk när jag har pratat med dem.

Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

Pidden  
#102263 Gick KY-Skogsbrukstekniker 06-07. Helt okej utbildning, :smile: Har dock FORTFARANDE inte fått mina avslutningsbetyg i kursen avverkningsteknik (skördare). Lärarna ringde ett par tre gånger och frågade om jag körde och sa att dom skulle komma ut, men sist dom ringde är 2 år sen :?: och jag har fortfarande inte sett röken av dom :???: :?: :roll:


Men som sagt, på det stora hela är utbildningen bra :D

Avatar Fallback

Re: VÄrnamo

OlaE  
#184607 Ser att tråden är ganska utdaterad, men är tvungen att göra ett inlägg.

Gick där samtidigt som Pidden, vi gick även i samma gymnasieklass.

Av oss 9 elever så fick 4 inte ens slutbetyg.

En av lärarna tyckte inte min skördarkörning dög, men jag fick ändå jobb som skördarförare bara ett par veckor efter skolans avslut.

När två lärare sen kom ner och skulle inspektera hur det gick för mig (15 mil enkel resa) tyckte jag att jag kunde vara trevlig och bjöd på fika.

När de ätit och var belåtna, så sa den ena (som gett mig streck i betyget - samma betydelse som om jag inte ens varit på skolan i 6 månader!) att det var en muta, och att jag inte fan skulle få några betyg.

Som sagt, halva klassen har inte fått några slutbetyg...
Utbildningen i övrigt är OK, men en del av lärarna borde sänkas i närmsta surhål!

Nu när jag skulle studera vidare så fick jag leva på sparpengar i ett halvår eftersom idioten på skolan kostat mig ett halvårs studier.

Han hade inte behövt godkänna mig, bara sätta ett IG i betyget om han nu inte tyckte det fungerade, men det räckte tydligen inte för honom...

Användarvisningsbild

Re: VÄrnamo

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#184728 Låter ju inget vidare.
Jag började på Ryssby och går nu sitsta året och det ångrar jag inte :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).