Vedmaskiner, flishuggar

Bild på nya leksaken! (fuktmätare)

4 inlägg 6595 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bild på nya leksaken! (fuktmätare)

Norrlänningen  
#84514 Var en sväng på Jula idag och shoppade.

Bild


Hur kvaliteten är låter jag vara osagt, men den känns gedigen och är designad för mätning utav fukthalten i just ved.

Den har olika inställningar beroende på vilken typ utav ved man mäter och den har ett mätområde mellan 5-42% fukthalt. Den känns bra i handen och den har bakgrundbeslyst display om man ska hålla till i dunkla utrymmen och mäta. Den uppdaterar även mätvärdet väldigt snabbt. Det följde även med ett 9v-batteri i förpackningen.

Vad kör ni med för fuktmätare? Någon av er kanske rent utav har en likadan och kan komma med ett utlåtande? :smile:



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Bild på nya leksaken! (fuktmätare)

Kse  
#84515 Är det gjord bara för ved och vad kostade den?
Kanske hinner få ett utlåtande om funktionen, ska till Jula på Onsdag.

Användarvisningsbild

Re: Bild på nya leksaken! (fuktmätare)

stegmaster  
#84571 Jag brukar denna, kjöpt hos Norsk ved, mycket nogrann, men dyr som attan ca kr 2000,-
Det finns med förlängning ledning, för att kunna mäta i trånga utrymmen.
Bild

Avatar Fallback

Re: Bild på nya leksaken! (fuktmätare)

Norrlänningen  
#84584
stegmaster skrev:Jag brukar denna, kjöpt hos Norsk ved, mycket nogrann, men dyr som attan ca kr 2000,-
Det finns med förlängning ledning, för att kunna mäta i trånga utrymmen.
Bild



Ja jävlar, jag skulle tro att din provare har betydligt högra noggrannhet och håller ungefär 100 gånger så hög kvalitet som min. :lol: Man brukar få vad man betalar för. :???:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).