Traktorer och processorer

Barnstol i traktorn?

10 inlägg 7761 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Barnstol i traktorn?

Axl  
#83931 Funderar på om man kan klämma in en barnstol i traktorn? Det är ju trevligt med sällskap men det dröjer aldrig länge innan han somnar och då blir det jobbigt med barn i knät. Det är ju en säkerhetsrisk också. Traktorn är en valmet 555 från 93 med skogshytt. Lämnar ni barnen hemma eller hur gör ni?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Barnstol i traktorn?

totte  
#83936 Grannen som är bonde hade konstant barnstol i traktorn under ett antal år på 90-talet, när han hade smått i huset. Han hade en BM 650 då, fäst upp stolen på högra skärmen. Minns att den var ivägen när man skulle köra lastarn, tog i överarmen om man inte luta sig lite snett åt andra sidan.

Användarvisningsbild

Re: Barnstol i traktorn?

swe#kipp  
#83964 Har en granne som skruvat fast en gammal orange cykelstol i sin lastmaskin så han kan ha dottern med sig :)

Avatar Fallback

Re: Barnstol i traktorn?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83965 Jag har funderat på samma sak, men kommit på att det isf måste vare med nån typ av snabbfäste så man kan ta ur den enkelt, funderade på¨en sån cykel stol ja me... men på valtran så äre en liten hylla bakom stolen där min dotter sitter, å det går faktiskt jäkligt bra så, somnar hon så kan hon faktiskt ligga där å sova;)... men hon är liten iof, 2 år å ministorlek, det blir nog värre när hon blir större;)

Man skulle ha en sån där JCB fastrac, då äre ju 2 riktiga stolar i, så då hade man kunnat använda bilstolen..;)

Avatar Fallback

Re: Barnstol i traktorn?

David S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83990 Själv satt jag i en urskuren myrsyredunk som typ var fastknuten lite ovanför växelspakarna på vänster sida. Där var det skönt att sitta och sova, ibland somnade chaffören också, blev inte så fina plöjen då kan man säga haha! Men detta var för över 20 år sen.

Avatar Fallback

Re: Barnstol i traktorn?

Nose  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83995 vi satte in ett babyskydd när våra två busar var små. Den fick rätt så bra plats på vänster sida i en NH TL90. Spände fast den med spännband och med en träkloss under den högra meden (ytan där lutar lite inåt hytten). Där har de sovit många timmar vid det här laget. Men nu när de är 4 och 6 så har de tyvärr med råge vuxit ur den...

Avatar Fallback

Re: Barnstol i traktorn?

Axl  
#84016 På vår valmet går inte skärmen ut just något så där finns ingen plats att fästa. har funderat på om man kan klämma in en bräda under sitsen och ut åt vänster och sätta fast en stol där, då blir det ju lite fjädring också... men den blir ivägen om man vill snurra stolen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Barnstol i traktorn?

Torparn79  
#84051
swe#kipp skrev:Har en granne som skruvat fast en gammal orange cykelstol i sin lastmaskin så han kan ha dottern med sig :)

jag har samma typ av stol i JD´n åt min dotter, fördelen med den jämfört med en bilbarnstol är att den inte tar så stor plats men man kan fortfarande "spänna fast" ungen..
jag gjorde en "pakethållare" som jag skruvade i skärmen och som jag fäster stolen i med originalfästet, fick dock lov att kapa av fotstöden en bit..
ska försöka ordna en bild på hur jag har gjort..

Användarvisningsbild

Re: Barnstol i traktorn?

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#84063 glöm inte koppla ur airbagen då ni monterar barnstolen.... :wink:

Avatar Fallback

Re: Barnstol i traktorn?

jonko  
#84220 Jag har försökt få in en cykel stol i både Valmet 455an och valtra A92an men när hytten e så förbannat liten!

455an som är mera lik din så lade jag in delar av en gammal madrass och byggde upp en liten vägg så det blev som ett kryp in bak på bänken, funka si så där! funka jätte bra när han var vaken men mindre bra när han slockna...

det jag vill ha nu till valtran är snurrbar cykelstol så han kan va med å sepå när man lastar... men de e sååå trång!

skicka gärna in bilder ni som monterat. skall gräva fram bilder på grannarnas montage i Ford och dom där gröna sakerna (john jort)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).