Små skogsmaskiner och övriga maskiner

vagn till fyrhjuling

8 inlägg 5999 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vagn till fyrhjuling

skog+ terri  
#83116 hej skulle få reda på någon bra vagn till min ny inköpta fyrhjiling som man ska ha att köra saker på o behöver inte ara en skogsvagn men dom går ju a :grin: tt lägga ett flak i så kom me tips :grin:



   TS
Avatar Fallback

Re: vagn till fyrhjuling

Nolltax AB  
#83183 Carlmans.nu

Användarvisningsbild

Re: vagn till fyrhjuling

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83215 efter Nolltax uppskrivning av carlmansvagnen så vågar man inte komma med nåt annat förslag på det här forumet.... Han har säkert rätt! Håll dig bara ifrån dåligt ihopsvetsat kinesiskt skit.

Användarvisningsbild

Re: vagn till fyrhjuling

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83227 Kan bara instämma!

Köp ingen skit.........

Carlmans kostar men det smakar också!!

Läs gärna tråden om flakbygge till kärran: https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=3966

Får nog erkänna att jag kör mer med flaket än utan!!

Avatar Fallback

Re: vagn till fyrhjuling

Nolltax AB  
#83232 Carlman är i sig inget måste.
Undvik alla traktorvagnskopior dock.
Dom lirar inte ihop med en fyrhjuling.
Har man en maskin som lyfter en grov stock rätt upp i atmosfären så funkar allt, även utan hjul, som transportmedel.

Avatar Fallback

Re: vagn till fyrhjuling

Siljansringen  
#87076
skog+ terri skrev:hej skulle få reda på någon bra vagn till min ny inköpta fyrhjiling som man ska ha att köra saker på o behöver inte ara en skogsvagn men dom går ju a :grin: tt lägga ett flak i så kom me tips :grin:




Du kan fråga Tegmyr Svets i Orsa, som gör vagnar för både ATV och häst i olika utföranden.
Välbeprövade konstruktioner för virkes eller persontransport. även andra lösningar finns.
Du kanske skulle ha en Flexboggievagn, den har plan lastyta och du kör aldrig fast med den.

Avatar Fallback

Re: vagn till fyrhjuling

Qkeeper  
#89944 Kranman! En välbyggd kärra med många tillbehör, går även att hitta på en hel del till dom själv om man är lite händig

Avatar Fallback

Re: vagn till fyrhjuling

axwell  
#89956 Du får vara beredd när jag inom kort skall sälja min Avesta 1300 med hembyggd wirekran i rostfritt-syrafast inkl. elvinsch 900 kg.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).