Skotare

Timberjack 1210 svagheter?

5 inlägg 4321 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timberjack 1210 svagheter?

Gustav-vasa  
#78387 Har blivit med Timberjack sen några månader :mrgreen: Har alltid kört röda maskiner förut, men det är väl aldrig försent att ändra sig. Nån som vet om 1210 har några svagheter ? Har hört att midjelåsen är ett problem. 1210 är från 1995. :???:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Timberjack 1210

mrme  
#78391
Gustav-vasa skrev:Har blivit med Timberjack sen några månader :mrgreen: Har alltid kört röda maskiner förut, men det är väl aldrig försent att ändra sig. Nån som vet om 1210 har några svagheter ? Har hört att midjelåsen är ett problem. 1210 är från 1995. :???:


Har absolut ingen koll men prova att köra utan midjelås blir mycke mindre rörelser i hytten enligt mej iallafall

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 1210

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78394 1210orna är i det närmaste oknäckbara , våra har gått 28-29000h å knallar på fint dock är midjelåset knäckt vilket tydligen ska vara bra dyrt att fixa men det blir ju så spännande utan så de får vara som det är , annars vet jag väl inga generella svagheter förutom att dom är lättippade motorsvaga och går riktigt uselt i snö.

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 1210

Gustav-vasa  
#78395 Sägs att låsen brukar kosta 20-30 tusen att laga . Man får väl va utan om det pajar.Min 1210 har gått 19000 Tim. Har alltid haft Valmet förut sen 85 , men man börjar vänja sig, lite lätt grön nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: Timberjack 1210

uvesten  
#83065 Körde 1210 95-97 trivdes väldigt bra i den, bromsarna var ett ständigt problem så om man körde motorstop så var det frihjul utför ända tills man fick tag inyckeln och kunde starta den igen, samma gällde om man kom tex på 1h i utförsbacke och råkade komma åt toutch knappen till växlingen så 2Låg skulle i, kunde bli samma sak frihjul så i de lägena var den livsfarlig men för övrigt en bra maskin lite svag på lyften, man fick vara med ibland och kompensera med krantillten.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).