Skojigt/Galet

de roligaste/märkligaste mötet med djur

5 inlägg 2386 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

de roligaste/märkligaste mötet med djur

dexter  
#82440 precis som rubriken säger, va är de märkligaste/roligaste mötet me djur du har haft i skogen?

kan berätta om mina 2 roliga och närvpirrande möten. en kväll när ja skota ris så hade ja en flock med gris som gick och buka runt maskinen, bara några meter ifrån mig. andra dagen så gick ja ur maskin med kniv i ena näven och en 45cm lång maglite lampa i andra, 1.5-2m ifrån dom, sen våga ja inte mer.

andra gången så stod ja å titta på skördaren när han körde vägträd. helt plötsligt så sprang de en mus rätt över grusvägen och in under min fotsula, där satt den en stund och sen sprang vidare. ganska roande hehe



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: de roligaste/märkligaste mötet med djur

Jerrka  
#82470 Förra veckan(v6) så kom det en mink krypandes inne på fabriksområdet på m-real:s pappersmassafabrik i Husum..Den måste nog ha fått i sig något olämpligt, för den var inte särkilt kvick, och inte särskilt skygg. Till slut kurade den ihop sig under en farmartank, och låg där ett bra tag.

Avatar Fallback

Re: de roligaste/märkligaste mötet med djur

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82477 Jag såg vildsvinskultingar i skogen (utanför Malmö) förra veckan. Var ute på nattorientering och vi sprang på en flock (6-7 st). Alla utom en försvann, den låg kvar på stigen så vi fick kliva runt den lite försiktigt. Första gången jag sett vildsvinskultingar.

Lite kul tyckte jag det var i alla fall.

Avatar Fallback

Re: de roligaste/märkligaste mötet med djur

flisshejk  
#82503 Det var på hösten för rätt många år sedan, under älgjaktstiden, det kom en älgkviga där jag höll på med avverkningen och gick och åt av riset det här hände under en veckas tid och hon kom upp nästa exakt samma tid varje dag runt halvtre tiden, hon var så orädd så jag var tvungen att hela tiden ha koll på var hon befann sig för att inte fälla nogt träd över henne, samma sak hände mig men då var det under vintern, helt plötsligt när jag tittade upp så står det en stor älgtjur ett tjugotal meter och åt från där gick och hugg, så länge jag körde med sågen så brydde han sig inte men när jag stannade sågen knallade han sakta iväg, vid båda dessa tillfällen hade jag under älgjakten inte sett någon älg

Avatar Fallback

Re: de roligaste/märkligaste mötet med djur

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82516 Mitt möte med närgången älg utvecklade sig så att jag flyttade mig fortare än mycket fort!
Hade fält en asp över en kolbotten, där är alltså mycket tät granungskog.
Det var någon grad kalt ute, sä där så det blir dimma av utandningsluften.
Nå väl, höll på att kvista aspen, såg min egen utandnings dimma framför mig.
Dimman tilltog bara mer och mer, när jag tittade upp hade jag en älgmule tryckt mot visir nätet på hjälmen.
Vem av oss som skulle stå kvar var självklart!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).