Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skoterproblem renegade

19 inlägg 49609 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skoterproblem renegade

Golddigger  
#82105 Ja må vara färgad Blå men jag har aldrig hört nån som varit tvungen att byta stift på en Yamaha 4-T.
Själv så har jag en Vector MM som gått 600 mil och det enda jag gjort på den är nytt batteri samt en ny Öhlinsdämpare i boggien.
Har haft 2 Yammor tidigare och dom har funkat klockrent...Har även testat Ski-Doo och dom e fin men litar inte på dom.Min kära sambos Mxz 550 X rasade efter 30 mil på en cylinder och dom hittade ingen orsak.Fick höra sen att dom har problem med 550 motorerna.Sen ha ju Ski-Doo problem med sina "evighetsmorda"vevlager som dom skär på.

Ja hoppas att du får till din skoter för det finns inge värre än att man inte kan lita på att man kommer hem efter en lång tur på fjället.

Användarvisningsbild

Re: Skoterproblem renegade

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82107 Om jag försöker vara lite balanserad nu, jag har tre Polarisar ready to rock på gården, en Yamaha i verkstaden
en Lynx i ladan för ingen har orkat ta fram den och pappa har en lynx modell tråk.
Min röst går till Polaris RMK Dragon 800 om du vill ha lössnömaskin, annars Polaris Switchback 800.

Användarvisningsbild

Re: Skoterproblem renegade

Elias  
#82112 Min farbror har en Vector MM och den fungerar riktigt bra, lite tung bara jämfört med liknande maskiner.
550 maskinerna hade otroliga problem, vet flera som köpte ny maskin som skar innan första service. Fick ny motor och skar igen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skoterproblem renegade

Yanmar 1502d  
#82161 Vilket strul för att få ha lite kul. Jag är nöjd med min Arctic men det tog ett år innan man lärt sig leva med brister och fel på den.
Yamahas trepip tycker jag är suverän. Kvalitet och lagom skjuts i motorn men inget att släpa med. Bara kul. Bra fartökning ända upp till 140 och det är ju alltid roligt :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).