Skogsvagn (Huggarvagnar)

Moheda Vagn

8 inlägg 5771 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Moheda Vagn

bastrup  
#81804 Hej
Nogen som ved ???
hvor Man kan købe nogle skivebremse aksler for montering på min gamle 10
tons moheda vagn
Og Jeg har spørgsmål mere ???
er det normalt at man kun har enkelt funktion på hovedarm på skogkraner og hvorfor det er der på min FMW 350
Mvh



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Moheda Vagn

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81834 Vet inte om det enkelverkande på andra kranar men både på FMV 2500(330) och 360 jag haft innan satt de enkelverkande ventil till den rörelsen.

Avatar Fallback

Re: Moheda Vagn

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81850 Kolla med FTG cranes kanske,dom har väl både mowi,moheda och källefall? Eller lantmännen maskin kanske?

Avatar Fallback

Re: Moheda Vagn

simson junior  
#82568 Jag har en Moheda 120-4WD med eget hydralsystem. Nu när det är kallt krävs det fullt rus på traktorn för att vingarna i hydralpumpen ska ta, första gången på morgonen. Är detta normalt för denna typ av pump?

Användarvisningsbild

Re: Moheda Vagn

totte  
#82583 Är nog typiskt för en vingpump, Dom vingarna som pekat uppåt medan den stått stilla har sjunkit ner i spåren i navet. Och vingarna skall ju hållas ut mot huset av centrifugalkraften och är då oljan kall så trögar dom i sina spår, om du inte rusar så börjar den förmodligen ta i alla fall om den får gå ett tag, gissar jag.

Avatar Fallback

Re: Moheda Vagn

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82599
bastrup skrev:Hej
Nogen som ved ???
hvor Man kan købe nogle skivebremse aksler for montering på min gamle 10
tons moheda vagn
Og Jeg har spørgsmål mere ???
er det normalt at man kun har enkelt funktion på hovedarm på skogkraner og hvorfor det er der på min FMW 350
Mvh



Finns universella skivbromssatser att montera på befintliga axlar, ex www.broson.se
Inte helt ovanligt med enkelverkande funktion på huvudbom, kranar är inte direkt lämpliga att trycka med...

MN

Användarvisningsbild

Re: Moheda Vagn

stegmaster  
#82703
Morgan Nordin skrev:
bastrup skrev:Hej
Nogen som ved ???
hvor Man kan købe nogle skivebremse aksler for montering på min gamle 10
tons moheda vagn
Og Jeg har spørgsmål mere ???
er det normalt at man kun har enkelt funktion på hovedarm på skogkraner og hvorfor det er der på min FMW 350
Mvh



inte helt ovanligt med enkelverkande funktion på huvudbom, kranar är inte direkt lämpliga att trycka med...

MN

Finns ju Patu och Nokka + flera kraner som fås med grävtillsats som tillvall, och då behöver man väl lite tryck nedåt?

Avatar Fallback

Re: Moheda Vagn

bastrup  
#82760 Hej


Finns universella skivbromssatser att montera på befintliga axlar, ex http://www.broson.se

Dem kan jeg ikke se på denne side er der ikke kun tromlebremser
det er vel bedst med skive bremser

enkelt virkende på hovedarm synes jeg går for langsomt derfor bruger jeg udskudet meget og det bliver tit over belastet når der er meget i gripen så må jeg trække det ind før jeg kan løfte den op på vognen der tænkte jeg at om der var dobbelt virkende på hovedarm skulle jeg ikke vente på at udskudet kom ind

Og en en hilsen til alle her

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).