Skotare

Plandämpare under stolen,nån som provat?

12 inlägg 7123 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Plandämpare under stolen,nån som provat?

Ellingsson  
#81545 Hej,jag undrar om det är nån som kör med sånna här som kan berätta hur skillnaden är mot att inte ha dom,och om det är värt att köpa dom till en skördare.


http://www.begeforarmiljo.se/index.php? ... Itemid=199



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

KVIST  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81553 Har det i min Grammer stol i traktorn, bägge riktningarna, guld värt där. Själv kan jag väl tycka att jag inte saknar det i skördaren men har inte tänkt på det innan..

Användarvisningsbild

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81592 Har en sån för längdriktningen på NH L85 jordbrukstraktorn och den går att spärra vid behov, mkt behaglig
men även bra att den går att spärra helst när man finlirar med frontlastaren.

Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

David Grahn  
#81734 Jag monterade en för sid dämpning i en sexhjulig skotare det vart en stor skillnad för en liten peng, jag rekomenderar!

Användarvisningsbild

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81787 Vi har det åt båda håll i skördaren....Kanonbra! Tar bort "smällen" som blir när du åker över nån stubbe eller sten!

Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Ellingsson  
#82007 Tack för svar! vi tänkte byta till den här stolen http://www.skogen.se/pub/render?id=3041


sen också plandämpare åt båda håll då om det går att ha i samband med den stolen,det borde ju bli en skön traktor att sitta i tycker jag!..jag får för mig att dom här sakerna inte kommer hålla lika bra som en 9000 stol som gått 18000 timmar,men å andra sidan är 9000 stolen inte så skön heller.

   TS
Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Tosca  
#82032 Hur mycket går den stolen lös på?

Har varit missnöjd med stolen i 860n sen den var ny.
Blev lite bättre sen jag ringde bege och fick reda på att det fanns bättre dyna att sätta dit - Umeå hade köpt snikstolar med lite tunnare skum tydligen.

Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Ellingsson  
#82085 ja ungefär 15 -20 tror jag BARA stolen ligger på,sen underrede vet jag inte va de blir totalt,vi vet inte om vi ska byta underrede än men det blir nog det också.kanske totalt på 25-30 me plandämpare underrede och stol?

   TS
Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Tosca  
#82091 Huvva, genast kändes träsmaken i ändan lite bättre.
Ska gräva i garaget, tror det finns en gammal plandämpare som kanske passar på min stol.

Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Ellingsson  
#82098 hehe ja inte så farligt endå,man måste väl endå ha en bra stol

   TS
Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82140
Tosca skrev:Hur mycket går den stolen lös på?

Har varit missnöjd med stolen i 860n sen den var ny.
Blev lite bättre sen jag ringde bege och fick reda på att det fanns bättre dyna att sätta dit - Umeå hade köpt snikstolar med lite tunnare skum tydligen.


Umeå hade köpt? ;) man väljer väl själv om man vill ha snikstolen eller en bättre när man köper maskin ;)
Tycker då helt klart det är värt att satsa en del på en bra stol man sitter ju ändå där rätt mycket.

Avatar Fallback

Re: Plandämpare under stolen,nån som provat?

JD_1110  
#82141 Jag antar att plandämparen går att montera på befintlig BeGe-stol och min följdfråga blir:
vad kostar enbart plandämparen?

Kanske man kan övertyga chefen am att skaffa en sådan till skotare för vad man läser här så ska det bli en avsevärd skillnad då jag inte gillar att ta smällarna som blir när maskinen kanar av en stubbe....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).