Uppvärmning

Bullerjan

9 inlägg 11260 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bullerjan

laserfinder.se  
#80921 Hej

Någon som har erfarenhet av denna kamin?

www.bullerjan.se säljer den i Sverige, kommer ursprungligen från Canada, men verkar mest populär i Tyskland.



   TS
Avatar Fallback

Re: Bullerjan

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80958 häftig rå design!

Användarvisningsbild

Re: Bullerjan

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80959 Riktigt tuff, det fanns liknande modell lämpliga för garage förut, en sån har jag sett.

Avatar Fallback

Re: Bullerjan

axwell  
#80960 Undrar hur långt från brännbart den skall stå, hittade inga uppgifter, utan typgodkännande blir det tvärnit i Härnösand.

Avatar Fallback

Re: Bullerjan

laserfinder.se  
#80966 jag har också sett den på bilder för uppvärmning av garage, växthus m.m jag tror den värmer ganska snabbt, trots att det skall brinna långsamt i den, den har någon form av "efterbrännkammare"

   TS
Avatar Fallback

Re: Bullerjan

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80979 Har sett (och känt) en i drift i just tyskland. Fördelen med en sån är att den värmer ett rum jäkligt fort, mycket fortare än en vanlig kamin. Enda nackdelen var att dom tyckte det gick åt mycket ved i den. Designen är ju häftig i alla fall.

Hade lite planer för att göra en själv. En bit rostfritt rör och laserutskurna sidor i rostfritt till brännkammare. Rören kan ju vilken verkstad som helst med rörbock göra. Skulle ju duga i en verkstad i alla fall.

Avatar Fallback

Re: Bullerjan

laserfinder.se  
#80985 jag såg en industrivariant på blocket för ett tag sen...
Men det är sant, det svåra är kanske att få till just den där extra förbränningen som gör dem så effektiva

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bullerjan

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81045 Nån som har principskiss på den efterförbränningen?

Avatar Fallback

Re: Bullerjan

Davidii111  
#257401 Jag har precis köpt en kamin från http://www.bulder.se/ för att värma upp mitt kallgarage när jag skruvar. Fungerar utmärkt och är billigare än bullerjan !

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).