Skördare

Packa hytten!

63 inlägg 22062 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

Cruiser_no1  
#79520 Jag har en liten fundering när jag har läst i denna tråden och det är hur mycket det skiljer mellan posterna från södra sverige till norra sverige. Jag bor i södra delarna av småland och vi kanske har som störst hyggen på 4-5000 m3, men det är inte många hyggen som är så stora. Det ligger väl i snitt mellan 500 - 1000 m3.

Och vi använde koja rätt mycket innan gudrun men det var ett annat skogsbuk då med. Idag fär ju skördan som en vettvilling mellan hyggena och då är det ingen som åkar släpa på en norrlandsvagn i 30km/h.

Och när jag kör skotare så brukar jag ta en fika vid 9 i maskinen, och i mån om tid drar jag iväg på lunchen o äter nåt redigt. jag har märkt att får man i sig en bra middag är ett tolvtimmarspass inte så svårt.

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

Valmet921  
#79536 Blir i stort sett aldrig man är i kojan och äter utan det är vid ett kojmöte eller nån inköpare som kommer med fika man klampar in i kojan. Vi har matdosevärmare i bägge maskiner så dom utnyttjas och man tar nån 5min för en kaffetår och bensträckare vid behov.

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80214 Koja? vad e det?? sitter också alltid i hytten, eller på några stockar när vårsolen kryper fram :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).