Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Timmervagn med kran

11 inlägg 8564 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timmervagn med kran

ks12  
#79976 Förmodar att det är mer än jag som sett annonsen på timmervagn med kran på blocket för 35' + moms.
Säljs av ett företag som heter Sparrs import & Export.
Det är väl som det brukar, man får vad man betalar för!
Dock är det ju så att man inte alltid behöver proffsmaskiner.
Vore kul och höra synpunkter/ideér/åsikter från er andra.


http://www.blocket.se/dalarna/Fabriksny ... ?ca=17&w=3



   TS
Avatar Fallback

Re: Timmervagn med kran

G.M  
#80060 Äger man svets och kan spänna en hydraulslang så kan man nog bli nöjd med den. (till hobby bruk)
Tycker den verkar lämplig till små traktorer snarare än ATV.
Pump till kraftuttag och kortare stödben hade jag gärna sett.

Avatar Fallback

Re: Timmervagn med kran

axwell  
#80076 Varför inte, men skulle inte våga köpa utan att ha sett mycket mer om den, hemsidan ger inte mycket mer info. Kan boggien enkelt flyttas, det är väl nästan ett måste för de som använder ATV. Storleken är idealisk för min minitraktor, klart intressant.

Användarvisningsbild

Re: Timmervagn med kran

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80089 Han har ju ute en till annons där han vill ha 26 plus moms
http://www.blocket.se/dalarna/Griplasta ... m?ca=2&w=3

Jag tror att det är att köpa sig en stor järnhög med problem. Inget, PRECIS inget annat Kina krafs är särskilt bra så det är nog inte denna heller. Jag menar den ser ju inte ens bra ut på bilderna...
Man lurar sig själv att man ska få något bättre än vad man betalar för men så är det inte. Man får ganska precis det man betalar för. Vill ni göra kap så passa på då nåt företag säljer ut demo maskiner eller företag som är på ruinens brant som snabbt behöver reda pengar.

Avatar Fallback

Re: Timmervagn med kran

axwell  
#80090
trilla skrev:Jag tror att det är att köpa sig en stor järnhög med problem. Inget, PRECIS inget annat Kina krafs är särskilt bra så det är nog inte denna heller. Jag menar den ser ju inte ens bra ut på bilderna..


För 24000 får du enbart kranpaketet, bla oljespillet övertygar mig om att du har rätt betr. framtida problem.
Bilarna i bakgrunden verkar bekanta från någon tidigare tveksam annons.

Avatar Fallback

Re: Timmervagn med kran

Yanmar 1502d  
#80105 Vad skiljer denna från den som Kellfri har?

Har lite Kinaprylar till min Yanmar och det är för att snålheten bedrar visheten och bla på vagnen från Kellfri dyker de mest fantastiska fel upp.

Med en svets och lite tid funkar det mesta men när det kommer hydralik in i bilden då vete fan om jag skulle satsa på en. Oavsett pris.
Till och med min kinaplog var risig i konstruktionen och fick göras om föe att fungera som jag vill.

Avatar Fallback

Re: Timmervagn med kran

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80141 Måste säga att jag tycker kranen verkar trött redan från början. 200 kg är inte mycket. Farmas minsting är betydligt starkare än så och den är enligt mig undre gränsen för vad man skall ha.
Det blir alltid dyrare än man tänkt och när det blir mycket dyrare så blir man i regel som mest nöjd. Det gäller att från skor till skotare skulle jag tro.

Användarvisningsbild

Re: Timmervagn med kran

matte57128  
#80150
Yanmar 1502d skrev:Vad skiljer denna från den som Kellfri har?

Har lite Kinaprylar till min Yanmar och det är för att snålheten bedrar visheten och bla på vagnen från Kellfri dyker de mest fantastiska fel upp.

Med en svets och lite tid funkar det mesta men när det kommer hydralik in i bilden då vete fan om jag skulle satsa på en. Oavsett pris.
Till och med min kinaplog var risig i konstruktionen och fick göras om föe att fungera som jag vill.

Ja man får väl stämma in i "klagomålskören" - skippa kina-skiten och lägg pengarna på nåt kvalitetsmärke istället. Om du värderar din tid högre än 1kr/tim kommer det löna sig! Istället för att reparera/bygga om något som är fel från början till slut, är det bättre att kunna utföra jobbet problemfritt med grejor som funkar. Visst kan väl kvalitetsgrejor fela, men inte tillnärmelsevis i samma utsträckning som dessa prylar.
"Det brukar bli dyrt att köpa billigt" som det heter...

Användarvisningsbild

Re: Timmervagn med kran

stegmaster  
#80204 När jag ser den vagnen, så ser det ut som tillvärkaren har haft en lagerrensing eller liknande.

"Jo, va har vi över här. Jo nogra stödben från en 9t griplastervagn, det måste ju bli bra. Jo och 4 ATV hjul måste ju ochså kunna duga.Och va har vi här, ju en grip från en liten skotare(om kranen knappast klarar lyfta den med träd i skiter vi i, den ser ju stor och kul ut), det måste bli kanon, sen slenger vi dit et bilsläp(för dom e ju billiga, och så lär ju dom unge seg lite nytt när dom får göra om den för at passe på en traktorkrok), och för säkerhets skull plaserar vi nogra hydraulslanger på toppen av kranen (så at vår hydraullikkaffär får nogra innkomster)".

Avatar Fallback

Re: Timmervagn med kran

mrlynx  
#84211 Nu verkar han ha en atv-vagn med hydralkran också.
http://www.blocket.se/dalarna/Skogsvagn ... m?ca=2&w=3

Avatar Fallback

Re: Timmervagn med kran

Henrik Petersen  
#84255 Hej!!

Den där vagnen känner man ju igen. 4wmoto eller bättre känt i Sverige som Malwa 350!.Jag har haft en, men nu kör jag Kranman :grin: :grin:

Henrik

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).