Skotare

ÖSA 260

10 inlägg 7490 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ÖSA 260

petersson  
#79380 NÅGON SOM HAR INFO OM MASKINEN PÅ BLOCKET ÖSA 260
TYVÄRR ÄR INTE MIN DATAKUNSKAP TILLRÄCKLIGT BRA FÖR ATT LÄGGA IN BILDEN
ÄVEN ANNAN INFO OM MASKINTYPEN INTRESSANT



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: ÖSA 260

skogsjan695xl  
#79382 ta och högertryck på länken och ta kopiera. sedan in här och ta höger klick igen och klistra in.
Lite svårt att veta vilken 260 det är.

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 260

matte57128  
#79384 Är det denna du menar http://www.blocket.se/dalarna/Osa_260_2 ... m?ca=7&w=1 ?
5462691269.jpeg

Avatar Fallback

Re: ÖSA 260

petersson  
#79395 PRECIS DEN MASKINEN MENADE JAG
PS TACK FÖR DATORTIPSET DS

   TS
Avatar Fallback

Re: ÖSA 260

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79398 Finns brochyr+instruktionbok i skogsbiblioteket (balken uppe)
Denna är väl en av dom senare med effektreglering.
Dom där kan man hålla igång hur länge som helst :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 260

edge  
#83211 Vi köpte den skotaren , men det verkar som diffen inte går ur.....knep för att få ur den??

Avatar Fallback

Re: ÖSA 260

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83233
edge skrev:Vi köpte den skotaren , men det verkar som diffen inte går ur.....knep för att få ur den??



Ja alltså,framdiffen är ju automatisk,typ diffbroms,problemet där brukar vara att man satt fel olja i den,ska ju vara en "sämre" olja i dom annars kuggar dom i mest hela tiden.

Bak så är det en liten luftpåverkad enkelverkande cylinder som sätter på diffen,men att ta ur :?:
Alltså visst fasen var det en fjäder där (nu blev jag osäker :oops: ),vi hade åtminstone inga bekymmer att få ur den på nån av våra.
Lyft upp ankstjärten så ser du cylindern och länkstaget till den :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 260

Kse  
#83277 Du måste använda en Limslip olja till framdiffen.
Satte i en Noslip framdiff från en Kockum 880 i min 850 och det small ju som fan. Men efteroljebyte så var problemet borta och man behöver aldrig använda den annars så livsfarliga diffknappen i 850'in

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 260

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83412 Vi gorde samma sak på våran 84-35:a,när ja kom ut i skogen så blev det ett jäkla liv under hytten.
Ringde till den vi köpt kardan av å va sur för ja trodde den va trasig,då förklarade han lugnt å sansat om dom olika oljorna.Vi bytte olja å problemet va löst,då kände jag mig lite :oops:

Användarvisningsbild

Re: ÖSA 260

edge  
#83486 Får prova oljebyte då....tack så länge, återkommer med resultatet...:)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).