Skojigt/Galet

Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

13 inlägg 4233 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

ojvan  
#77639 Ja av en ren slump gick man förbi tvn och hörde att det skulle sändas i "how stuff work" på discovery ikväll kl 20.00 om lite skogsaker. Alltså sånnt man annars inte hade märkt som dom uppenbara med "extreme loggers" mm.

How stuff work - discovery 20:00
"del 2. I det här avsnittet fördjupar vi oss i timrets värld, från från farorna med gamla tiders trädfällning till dagens träodlingar."

Blev jätteglad när jag hörde att det skulle sändas. Har inte sett det, men finns säkert flera som skulle missat det lixom jag annars så vill nämna det här :)

Ska visst finnas nån del i industrial junkie med lite skogsinnehåll. Nån här som vet vilken episod det kan vara?


/Ev.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77705 Synd att jag inte såg det här inlägget igår... :sad:

Användarvisningsbild

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

ojvan  
#77715 Det var väldigt intressant måste jag säga. Var inte som de andra "allt går sönder nu går vi under snacket" Utan var väldigt informativt och intressant denna ggn. I mina ögon visade de helt imponerande planteringar med hybridasp på 1200 hektar elr nått har jag för mig och det var en syn må jag säga. Nä denna episod kan jag varmt rekommendera, synd att du missade det dock :(

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77725 Det låter ju bra, man blir lite trött på den jargongen, allt överdrivs till löjliga nivåer.
Ja, får hålla ögonen öppna efter en repris.

Avatar Fallback

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

Tigercat h09  
#79084 På tisdagar kl 22.00 är det ett program som heter "AMERICAN LOGGERS" på discovery channel. skit bra program!!!
rekomenderas...

Avatar Fallback

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

Jimmy_Nilsson  
#79100 Följer American loggers, och visst är det sevärt men överdrivs tyvärr på amerikanskt vis om hur jgrymt farligt varenda moment i deras arbete är och för att inte tala om vila enorma förluster det kan bli under en veck ner grejern ryker sönder :P

Användarvisningsbild

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

ojvan  
#79759 Ja american loggers och extreme loggers följer man ju, det är ju ganska uppenbara skogsserier :) Felet som sagt är det där snacket om allt som går sönder, går ju inte 10 min innan det kommer fram något som gått sönder, elr är det den dära j*vla reklamen. Det kan vara allt mellan 1min-15min känns det som, är alltid en chansning om man hinner iväg och göra nått annat tills det börjar, elr om du missar allt fram till nästa paus som händer allt för ofta.. Måste få tag på en box med hårddisk så man kan spela in och sen spola förbi skiten.

Förövrigt, är det nån här inne som vet vilken del av industrial junkie serien som innehöll lite skogligt, om det kanske t.om var från sverige inspelningen ägde rum?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80915 För er som inte har sett det så startar "Ax Men" idag på TV4 (22:40).
Äntligen lite riktig TV!

Användarvisningsbild

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

ojvan  
#80987
pla1 skrev:För er som inte har sett det så startar "Ax Men" idag på TV4 (22:40).
Äntligen lite riktig TV!


Äntligen lite riktig tv ja :) Efter första avsnittet så verkar denna serie vara snäppet intressantare än extreme loggers etc. Dock är det synd med att dom kör med tjaffset om allt krångel och att firman går under. Ska inte dömma ut den helt än, för det var ju bara det första avsnittet. :P

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81011 Det är nog inte bara tjafs det där...

Användarvisningsbild

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

ojvan  
#81018
Mange skrev:Det är nog inte bara tjafs det där...


Det är förmodligen väldigt mycket sanning i det dom säger, men att dra på med det till en sån nivå som dom faktiskt gör är ju löjligt. Dom är inte dom första elr sista som tar stryk när det blir oförutsedda stillaståenden elr problem i en firma. Tror inte det är deras skogsbruk i sig som är det stora problemet i detta, utan att producenter och annat folk har villjat lägga fokusen där för att det ska bli mera spänning. Det är precis som andra serier discovery faktiskt sänder som har precis samma innehåll ungefär fast det handlar om fesk krabba och hummer..
Visst, är jag missnöjd borde jag inte titta på det, men det finns faktiskt delar i det jag upplever som intressant och på felaktiga sätt humoristisk. :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81021 För oss som är intresserade av ämnet är dessa dramatiseringar rätt tröttsamma. Likadant i dessa bilfixarprogram där man alltid har tidsbrist "oj oj hur skall vi hinna bla bla"

/Nisse

Avatar Fallback

Re: Tips på skogsprogram. Mindre uppenbara.

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#81067 Håller helt och fulllt med dig Nisse.
Det är alldeles för lite riktigt innehåll, och på tok för mycket "drama" för att det skall sälja.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).