Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Ennu en ny miniskotare???

7 inlägg 3558 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ennu en ny miniskotare???

stegmaster  
#78957 Hittade denna på blocket igår. Har inte hört om den förut, kanskje nån som vet mer? :surp:
Bild


Annonsen:
http://www.blocket.se/kronoberg/Sagverk ... m?ca=6&w=3



   TS
Avatar Fallback

Re: Ennu en ny miniskotare???

Henrik Petersen  
#78966 Nää ny är den inte. Tror det är 4-5 år sedan jag läste om den första gång. bygd på en Italiensk jordfräs och en Avesta kran.Frän liten maskin, fast jag skulla villa ha en stol att sitta i när man kör.

Henrik

Användarvisningsbild

Re: Ennu en ny miniskotare???

matte57128  
#78967 Det stämmer som Henrik skriver, jag läste om den i Skogsland för ett par år sedan. Den tillverkas av annonsören i Småland och "Traktordelen" är mycket riktigt baserad på en italiensk jordfräs vilket styret kanske skvallrar om.

Användarvisningsbild

Re: Ennu en ny miniskotare???

pollefi  
#78972 Är detta något som på något vis kan jämföras med Alstor? Tänker på storlek, teknik och prestanda.
Finns det någonstans att läsa mer om fordonet, annat än att ringa tillverkaren, någon som sett nåt?

Avatar Fallback

Re: Ennu en ny miniskotare???

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78974 Ja ny är den inte. 260000kr för en jordfräs på 8 hjul, det är inte lite pengar det. Tror nog inte den kommer i närheten av Alstorns kapacitet, titta bara på stöttornas höjd. Alstorn känns plötsligt nästan billig tycker jag även om den nästan kostar dubbelt.

Avatar Fallback

Re: Ennu en ny miniskotare???

Henrik Petersen  
#78978 Hej

Priset är det nok inte mycket att göra åt. Skulla tro en jordfräs i den där kaliber går på 50-100tkr. En Avesta
kran kostar väl ca. 50tkr. Sen kommar hela bygget med boggi lådar o grejer till 8wd och han ska väl ha betalt for sina timmar han med. Jag tror tyvärr inte du kommar att se någon miniskotare billigare än denna. Det ska i så fall vare om någon byggar en 4wd skotara.

Henrik

Avatar Fallback

Re: Ennu en ny miniskotare???

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78981 Det är nog som du säger. Boggilådorna blir rätt dyra bara dom.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).