Skojigt/Galet

Spotify.

8 inlägg 3272 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Spotify.

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63964 Hur många kör med Spotify här inne? och vad tycker ni om det?
Har nyligen skaffat det på "UK" sättet... :)
Fungerar riktigt bra. Lite dåligt utbud med vissa artister kanske men det fylls på hela stiden om jag förstått rätt.
Även en annan som endast kör med 0.25 bredband så fungerar det bra och man kan surfa på annats under tiden man har det i gång.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Spotify.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63965
Henrik K skrev:Hur många kör med Spotify här inne? och vad tycker ni om det?
Har nyligen skaffat det på "UK" sättet... :)
Fungerar riktigt bra. Lite dåligt utbud med vissa artister kanske men det fylls på hela stiden om jag förstått rätt.
Även en annan som endast kör med 0.25 bredband så fungerar det bra och man kan surfa på annats under tiden man har det i gång.


UK sättet? Vad menas?

Har en kompis som har det, och han är nöjd, säger som du, att allt finns ju inte med, men mycket!

Användarvisningsbild

Re: Spotify.

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63969
Zixten skrev:
Henrik K skrev:Hur många kör med Spotify här inne? och vad tycker ni om det?
Har nyligen skaffat det på "UK" sättet... :)
Fungerar riktigt bra. Lite dåligt utbud med vissa artister kanske men det fylls på hela stiden om jag förstått rätt.
Även en annan som endast kör med 0.25 bredband så fungerar det bra och man kan surfa på annats under tiden man har det i gång.


UK sättet? Vad menas?

Har en kompis som har det, och han är nöjd, säger som du, att allt finns ju inte med, men mycket!


Spotify är gratis och kräver inte invitation i england (UK). Så då kan man via en engelsk server gå in på spotify och regga sig. Utan att behöva invitation inbjudan.
Nedan kopierat från en norsk sida på nätet. Det är så här jag skaffade mig det.


Step 1: Gå til http://www.daveproxy.co.uk/
Bla ned til nederst på sia hvor det er et åpent rom for å skrive inn webadresser

Step 2: Skriv inn følgende adresse: https://www.spotify.com/en/get-started/ og trykk på GO

Step 3: Skriv inn personlig info, og der det står Postal-code/Zip-code så må du skrive inn en postkode for UK f.eks: SW1A 1AA

Step 4: Last ned programmet, logg deg inn og hør på gratis musikk :D:D:D:D:D:D:D

Översatt:
Gå in på http://www.daveproxy.co.uk/
Nederst på sidan klistra in/skriv in: https://www.spotify.com/en/get-started/
Tryck GO.
Sida som kommer upp sen är där man ska fylla i personlig info. Man får trycka bort reklam oxå som kommer fram för att få fram sidan där man ska fylla i infon.
Där det står Zip code fyll i: SW1A 1AA

När man sen reggat sig klart, provat logga in och se att det fungerar då går man in i sin Spotify profil och ändrar till Sverige och svensk postkod. Spotify kontot kommer annars att inte fungera efter 14 dagar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Spotify.

Pidden  
#63997 Jag har det. :-bd Fick en invite av polaren. :) ^:)^ Som sagt, utbudet är lite dåligt, men det som inte finns kan man ju alltid hitta på youtube :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Spotify.

Nonkan  
#78701 Gammal tråd, men ändå.

UK-sättet verkar ganska krångligt, om det ens funkar fortfarande. Jag betalar för Premium och då får man en massa invites att dela ut hela tiden. PM:a mig en mailadress om någon vill ha, för tillfället har jag 19 invites kvar.

Användarvisningsbild

Re: Spotify.

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78702 Körde först utan premium och gjort på "uk sättet" för att få tillgång till spotify, men blev lite less på reklamen samt att man nu med premium kan lyssna på musiken via telefonen samt från bärbara datorn utan att vara uppkopplade till nätet! Fungerar utmärkt! synd att inte all musik finns där, men det mesta finns faktiskt där!

Användarvisningsbild

Re: Spotify.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78705 Jag har det. Har köpt premium. Är hur bra som helst, behöver man lite blandat för en kväll, inga problem. Har gjort massor med låtlistor

Tar väl en risk nu kanske men om någon på detta forum vill ha en invite så har jag en hel hög över. :smile: Skicka ett PM med mailadress så kommer det en. Kommer det ingen så hann en massa andra före! 8)

Användarvisningsbild

Re: Spotify.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78977 Så har även jag fått Spotify! Funkar riktigt bra, i alla fall de första tio minutrarna...
Tack Nonkan!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).