Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vilken snöskoter?

21 inlägg 22728 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilken snöskoter?

axwell  
#76457
hans.w skrev:Typ en så'n här då. Dock lite för mkt pengar, annars hade den väl passat åtminstone mig.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ly ... m?ca=4&w=2

Mycket fin Lynx 5900 FC/E säljes. Den har gått prick 400 mil och har före mig en brukare. Det sitter på ett BK-system samt en hemmagjord packlåda.

-inga sprickor i huven
-inga sprickor i mattan
-ingen reva i dynan.


Fel pris, jag har en likadan -00:a, bättre utrustad, samma miltal. Jättebra arbetsskoter men max 25000 kr.

Användarvisningsbild

Re: Vilken snöskoter?

Skogshuggarn  
#76459 Tja,,,det är ju en fläktkyld (passar bättre i skogen), och inte så fasliga mil, men "pris mot skick", vågar jag mig inte på.
Det har väl även funnits vissa kommentarer runt framdämpningen /"thermosarna", men,,, tja?????.

Edit: inlagan menad till Hasse.

Användarvisningsbild

Re: Vilken snöskoter?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76460 Nyss lät det som att dämpning och sånt är oviktigt? Börjar man väga in komfort så faller 5900 bort direkt. Kanske man skulle tipsa om en SkiDoo Alpine, Aktiv Grizzly eller Ockelbo 8000 i gott skick istället.

Användarvisningsbild

Re: Vilken snöskoter?

Skogshuggarn  
#76463 Vi har kanske en "spekulant" till här på tråden, (om du missat det, Slurfi?) :wink:

Avatar Fallback

Re: Vilken snöskoter?

Trapper500  
#78027
halvproffs skrev:Vad tror ni om Lynx 535, 252 mil och 2st kälkar med för 8000:- Finns på blocket 31 dec. Ringde och pratade med säljaren men det var en före.


Svar från en som vet! Lynx 535 modell 1983-1984 är rena katastrofen. Ingen balans varken i längd- eller sidled. Värdelös på lössnö. Däremot är Trapper 500 modell 1987 rena drömmen i lössnön. Vikt endast 220 kg och lätt fram som gör att den bara flyter fram. Utmärkt balans och bra för skråkörning. Tar sig fram överallt.
Nomina sunt odiosa.

Avatar Fallback

Re: Vilken snöskoter?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78531 Jag funderar på att byta scoter. Kanske säljer min Lynx 500. Den har ny matta, breda plastbeslag m.m. Rotax 503. 50 matta. Låg, Hög och back. Bra veddragare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).