Skojigt/Galet

AIRSOFT på din mark?

13 inlägg 7162 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

AIRSOFT på din mark?

Levande  
#78180 Hej. Väldigt trevlig forum och mycket information, känns att det skulle vara lite mer om HUR och VAR man köper skog, osv. Samtidigt har Jag några frågor, kanske de är lite konstiga, men viktiga för oss.

Vi spelar airsoft i Gbg och i dags läge försöker leta lokaltbelägen(nära stad) skogsmark(minst 200mx200m) för att få spela våra söndagsspel(nuvarande mark går inte o använda inom kort).

Frågor till er, som marks och skogs ägare:
1. Skulle du själv tilllåta spel med miljövänliga! kulor på din mark?
2. Skulle du prova spela själv?
3. Skulle du få brinnande intresse o arrangera större spel på större mark(möjlighet att tjäna extra utan några risker).

Var kan man hitta informationen om markägarna i vår kommun/län(Gbg), för att kunna kontakta personligt.

Tackar för svaret.
Mvh, Lev.

Här är vår önskemål till mark.
- Bör inte ta mer än cirka 20 min från Centralen GBG med bil.
- Minst 4 hektar (T ex 200x200m)
- Spelbart. Gärna kuperat och inte bara sly.
- Kollektivtrafik. Bör gå ta sig kollektiv till marken på max 30-40 min från Centrala GBG.
- Parkeringsmöjligheter. Bör gå att ställa iaf. 20-tal bilar i närheten av marken.(gång avstånd från parkering är 200-300 meter, helst mindre)
- Avskilt. Utanför detaljplan. Bör inte vara några elljusspår eller dylikt på marken där massa folk går.


Senast redigerad av Levande mån 01 mar 2010, 21:48, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Nolltax AB  
#78182 Det orienteras årligen på marken min.
Förstår ej vitsen med det.
Korvmojjen tillhandahåller gratis karta över området...

Användarvisningsbild

Re: AIRSOFT på din mark?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78220 Om ni kontaktar den lokala LRF avdelningen där ni är intresserade av mark kanske dom kan hjälpa er, dom bör ha kännedom om det finns något lämpligt ställe...
Ni bör hitta kontaktuppgifter på www.lrf.se

Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Levande  
#78238 Tackar för snabba svar. Går med frågan vidare till LRF :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78252 Arrendera Skogsfastighet?

En liknande tråd som kanske ger lite tips?

/Nisse

Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Fredde73  
#78258 Nu bor jag lååångt från GBG så frågan är väl inte aktuellt direkt. Men på lämplig mark skulle jag mycket väl kunna släppa in airsoft, lajv och liknande. Knappast medverka själv men däremot (mot rimlig betalning alltså) ställa upp med t.ex. plogning av väg, leverera ved, virke för tältkåtor m.m...

Frågan för mej och antagligen många markägare med mej är nog istället ev. skadegörelse. Minsta tecken på olovliga huggningar, spik i träd, brandfarliga sätt att elda och liknande så skulle samarbetet avbrytas väldigt snabbt och resolut. Men som sagt..om bara respekten för skogens värde finns där så skulle jag inte alls ha något emot det hela..

Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83751 Om frågan fortfarande är aktuell så har jag ett skogstorp med tillhörande mark långt från all bebyggelse som jag kan tänka mig att hyra ut till mer eller mindre suspekta aktiviteter.

Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Levande  
#83782 Klart det är aktuellt. Kan du skicka i PM ett länk till marks position och storlek... och sedan vi kan diskutera pris och regler.
Här är vår önskemål.
- Bör inte ta mer än cirka 20 min från Centralen GBG med bil.
- Minst 4 hektar (T ex 200x200m)
- Spelbart. Gärna kuperat och inte bara sly.
- Kollektivtrafik. Bör gå ta sig kollektiv till marken på max 30-40 min från Centrala GBG.
- Parkeringsmöjligheter. Bör gå att ställa iaf. 20-tal bilar i närheten av marken.(gång avstånd från parkering är 200-300 meter helst)
- Avskilt. Utanför detaljplan. Bör inte vara några elljusspår eller dylikt på marken där massa folk går.

   TS
Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83886 Trettio mil från Götebprg så där sprack det direkt. Men å andra sidan finns det övernattningsmöjligheter, i princip obegränsat med mark och så avskilt att man kan hitta på nästan vad som helst utan att nån annan behöver bry sig.

Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Levande  
#83893 Vi arrangerar större spel varje år på sommartiden, så det kan vara intressant från den sida.

   TS
Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83898 Det är ganska hårda krav du har där, Levande. :)

Avatar Fallback

Re: AIRSOFT på din mark?

Levande  
#83901 Kanske.
Till exempel just nu vi spelar på kommunal mark runt Bergsjön vattentornet. Men folk tröttnat på en o samma mark, och samtidigt kommunen vill höja priset ännu mer, än det är nu.
Därför det är såpas höga krav.
Hoppas vi hittar nåt vettigt. :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: AIRSOFT på din mark?

totte  
#83939 Bättre att ställa höga krav och sen kompromissa med det minst viktiga, än att att ställa för låga och sen gnälla på allt. Man skall alltid börja med att reda ut vad man egentligen vill ha, sen får man se vad som finns. Men har man inte gjort kraven klart för sig så vet man ju inte ens vad man vill.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).