Traktorer och processorer

Front vinsch till Traktor Hyd

24 inlägg 13498 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77319 De handlar om hur du sitter och hur länge du suttit där.
Om du åkt ner i ett blöthål så sugs maskinen fast i skiten, mer om du sitter där längre, kallas SM(sugmotstånd) och de fodras kraft att övervinna den oxå förutom att maskinen väger.
Däremot om man slirat fast pga is el dyligt fodras inte så mycket.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

HÅkan N  
#77359
gnisten83 skrev:De handlar om hur du sitter och hur länge du suttit där.
Om du åkt ner i ett blöthål så sugs maskinen fast i skiten, mer om du sitter där längre, kallas SM(sugmotstånd) och de fodras kraft att övervinna den oxå förutom att maskinen väger.
Däremot om man slirat fast pga is el dyligt fodras inte så mycket.


Det var det jag tänkte på om man kör fast så kan man dra direkt. Då går det direkt att bärja sig själv...
Inann man sugit fast eller som det är nu FRYSIT FAST :sad:

   TS
Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

Andy Cap  
#77527 Har en Farmi 300 (3tons-8mm) i nasen på min Mezzo,den er svart,-Farmi og Normet er samma sak. Den er sterk så det rekker. En vanlig 3-punkts lunningsvinsch er jo også bare 3,5-5tons.Så ska du jo ha braketter som er like sterke, samt en wire som er sterk nok..

Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

HÅkan N  
#77557
Andy Cap skrev:Har en Farmi 300 (3tons-8mm) i nasen på min Mezzo,den er svart,-Farmi og Normet er samma sak. Den er sterk så det rekker. En vanlig 3-punkts lunningsvinsch er jo også bare 3,5-5tons.Så ska du jo ha braketter som er like sterke, samt en wire som er sterk nok..


OK, Jag ska kolla vad den kostar skulle sitta fint at ha med, men detblir nog så att jag köper en.

Det blir en bra motvikt oxå :lol: :lol: :lol: :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

Andy Cap  
#77588 Ja,så får man drahjelp åt retta holdet,samt at den koster omtrent det samma som en kranvinsch? Kostade drygt 13000Nok +hydr.anslutn. Med brakett blir vikten ca200kg.

Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

HÅkan N  
#77723
Andy Cap skrev:Ja,så får man drahjelp åt retta holdet,samt at den koster omtrent det samma som en kranvinsch? Kostade drygt 13000Nok +hydr.anslutn. Med brakett blir vikten ca200kg.



Hitta Vinschen på Nordfarm Priset. 29,900 sekr. + Mons :sad: :sad: :sad:

   TS
Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77764 Har sett på blocket tidigare nån firma som sålt bärgningsvinchar, hydraliska, för halva de priset.
Den såg ut som Warns mfl elvinchar.

Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

Andy Cap  
#77802 Prisen er jo helt tokig! Kjøpte min sist høst,og dom selger farmis 4,5tonnare til 18000 NOK just nu. Svenskkronan e da int såå j#la vek..

Avatar Fallback

Re: Front vinsch till Traktor Hyd

ah4  
#93827 För ett brett urval av typer och storlekar, se: http://www.elvinsch.se/hem/sitemap.html
Även Sepson har mycket info. på sin hemsida: http://www.sepson.se/
Intermercato säljer även bärgningsvinchar, även om de inte är med på hemsidan http://www.intermercato.com/index.php?p=hem&s=sv

F.ö tycks inte Farmis EV300 säljas längre utan ha ersatts av 450-modellen.


Lägg gärna upp några bilder etc. om det blir någon vinsch-installation!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).