Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bukawi

8 inlägg 4180 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bukawi

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77601 Byggd i Skellefteå, någon som vet mer om denna. Den har serie nr 43 så det borde betyda att fler är byggd.

http://www.blocket.se/dalarna/Skotare_Supermaster__82_25426907.htm?ca=2&w=3



   TS
Användarvisningsbild

Re: Bukawi

swe#kipp  
#77608 Aldrig sett eller hört talas om ,,,, ser hmmm lite annorlunda ut, kanske är inte fabriksbyggd det första jag tänker på :)

Användarvisningsbild

Re: Bukawi

matte57128  
#77609
swe#kipp skrev:Aldrig sett eller hört talas om ,,,, ser hmmm lite annorlunda ut, kanske är inte fabriksbyggd det första jag tänker på :)


Håller med föregående talare, en sån borde man sett tidigare... i alla fall om det nu finns minst 43st. tillverkade...

Avatar Fallback

Re: Bukawi

Solo  
#77610 Tänker jag fel om jag tror att det finns en "klippmyran" under skalet?

Avatar Fallback

Re: Bukawi

valtra a 72  
#77611
Solo skrev:Tänker jag fel om jag tror att det finns en "klippmyran" under skalet?

Jag tror du har rätt, den påminner om myran som tillverkades i Burträsk och namnet bukawi har ju bokstäverna bu i början.

Avatar Fallback

Re: Bukawi

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77616 Kan det vara så att företaget som tillverkade klippmyran heter Bukawi? (Bukawi AB Skellefteå). Har aldrig sett en skogsversion av klippmyran i skogsutförande men framdelen har likheter med klippmyran. Har någon en broschyr på klippmyran så borde det stå företagsnamn där.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bukawi

valtra a 72  
#77626
T24X4 skrev:Kan det vara så att företaget som tillverkade klippmyran heter Bukawi? (Bukawi AB Skellefteå). Har aldrig sett en skogsversion av klippmyran i skogsutförande men framdelen har likheter med klippmyran. Har någon en broschyr på klippmyran så borde det stå företagsnamn där.

Om man söker på skogsforum på tråden myran hittar man en broschyr, och det verkar stämma att den är tillverkad av bukawi i burträsk. Tittar man på tex. förarplatsen så verkar den vara likadan som den på blocket.

Avatar Fallback

Re: Bukawi

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77760 Det där är en gammal Klippmyra som är förlängd med påbyggd hytt. Jag var och tittade på denna för ca. 15år sedan,
hos han som byggde om den. Nackdelen är hastigheten, går alldeles för långsamt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).