Före och efter jobbet

Skogsmaskinfilmer?

11 inlägg 4564 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsmaskinfilmer?

Tjottaperka  
#74172 Tjena! Jag har en liten fundering över lite maskinfilmer :smile:
Alltså vart kan man få tag i dom bra maskinfilmer egentligen? Det vore ju riktigt trevligt att ha kunna koppla av med en bra maskinfilm på kvällskvisten :grin:
Visst har sett trailers på dom här som maskinskyddarna har gjort men finns det inte någon stans att ladda hem filmer som dom? För dom är ju inte så billig har jag för mig att köpa.
Nu är det väll i första hand skogsmaskinsfilmer jag tänker på man tar gärna emot förslag på maskinfilmer överhuvudtaget.

Aja tacksam för svar :)



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinfilmer?

skogsjan695xl  
#74177 Maskinskyddarna tar 260kr för en film, fick just hem 3 st därifrån.

Sen finns det big log, old log och party i surhålen som är bra, finns att beställa från denna adress, http://ww2.mediahyllan.se/ProductSectio ... =500149131

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinfilmer?

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74200 Själv har jag köpt en Old log film rekomenderas skarpt mycket sevärd film om man gillar gammalt stål..

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinfilmer?

Knegarn  
#74238 finns några avsnitt av ice loggers på pb :) intressant serie!

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinfilmer?

Tjottaperka  
#74258 Går ju en helt okej serie just nu på discovery som heter Extreme Loggers. Kan va lite underhållande. Men jag funderar på om jag ska ta och beställa någon film från maskinskyddarna eller något om typ ÖSA eller kockums eller något liknande men jag får se :P

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinfilmer?

skogsrået  
#75935 i filmen om Traktor power meet i jönköping sommaren 2008 kan man se den monstertruck jag o dåvarande sambon kuskat runt med i 8 år på tävlingar o shower både i sverige o utomlands.

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinfilmer?

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76469
skogsjan695xl skrev:Maskinskyddarna tar 260kr för en film, fick just hem 3 st därifrån.

Sen finns det big log, old log och party i surhålen som är bra, finns att beställa från denna adress, http://ww2.mediahyllan.se/ProductSectio ... =500149131

Om du köpte Det gröna guldet så fick du se min film från när vi var i Canada på 70talet

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinfilmer?

Ponsse  
#76494
Tjottaperka skrev:Går ju en helt okej serie just nu på discovery som heter Extreme Loggers. Kan va lite underhållande. Men jag funderar på om jag ska ta och beställa någon film från maskinskyddarna eller något om typ ÖSA eller kockums eller något liknande men jag får se :P


Maskinskyddarna har några bra filmer med ÖSA och Volvo BM om du är sugen på det. Volvo BM, Ösa maskiner tror jag den heter. Lite 868-1880. Visar i från fabriken i Alfta osv.. Helt klart en sevärd film :wink:

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinfilmer?

Kanada  
#81337 American Loggers går på Norska Discovery,

Du kan ladda hem två avsnitt från Piratebay
men det är ju olagligt, men de finns där.

Den serien handlar om Skogsmaskinförare och timmerbilschaufförer i norra Maine, USA

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskinfilmer?

Naders  
#81347
Kanada skrev:American Loggers går på Norska Discovery,

Du kan ladda hem två avsnitt från Piratebay
men det är ju olagligt, men de finns där.

Den serien handlar om Skogsmaskinförare och timmerbilschaufförer i norra Maine, USA

Går även på svenska discovery, Tisdagar kl 22:30

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskinfilmer?

stegmaster  
#81384 Fick hem dessa filmar från Maskinskyddarna.se för et tag sen.
Har sätt alla nu et antall gånger, och det e bara att rekomandera dom.
Va jätteroligt at se alla dessa "gamla" filmar. Tyckte ochså at bildkvaliten var bättre en förvantan.
Detta e ju nästan et "must" för oss som e interesserad av skogen och skogsbruk.
Kommer nok att beställe flera senara.
Artikelnummer: 1 DVD-Film Bamse och andra bandfordon
Artikelnummer: 7 DVD-Film En arbetsdag I skogen
Artikelnummer: 3 DVD-Film Volvo/ÖSAmaskiner
Artikelnummer: 14 DVD-Film Många olika skogsmaskiner i skog 14
Artikelnummer: 2 DVD-Film Kockumsmaskiner.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).