Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Snöplog ATV?

20 inlägg 13782 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Snöplog ATV?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73404 Behöver en ny plog till en Polaris sportsman 700. Behöver något som fungerar och inte kostar skjortan.

/Nisse



   TS
Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

Nolltax AB  
#73432 Min är ej till salu... Det kan ju trots allt komma snö....

Användarvisningsbild

Re: Snöplog ATV?

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73436 Har haft ett som någon verkstad i gbgs trakten tillverkade, hur bra som hellst.
Men alla pratar sig varma om polaris glazier plogar. Även de som kör yamma och alla andra märken brukar köra på polaris plogar så att köpe ett original är nog räött väg att gå.

Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

Nolltax AB  
#76090 Snabbfäste....
Måste in med hela armen å lite till bakom framhjulen för å få dit två sprintar...
Stendumt å skitigt....

Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

tannas  
#76115 På tal om snabbfäste så har jag modellen som sitter på dragkroken med en balk under maskinen fram till en främre ledad upphängning. Såg riktigt smart ut, bara att lossa vinschen, dra ur en axel fram under stötfångaren, haka av kulhandsken och backa bort från bladet... Tills jag upptäckte att bakänden med kulhandsken inte gick fri under maskinen!

Så snabbfästet består i att koppla lossa allt, lyfta ena bakhjulet för att med foten sparka ut balken och slutligen backa över den med ena framhjulet. Dock bättre än att krypa under framhjulen så länge man orkar lyfta en atv.

Behöver jag tillägga att bladet satt monterat när jag köpte maskinen och jag provade aldrig att demontera det innan jag tog hem den?

Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76116 Jag köpte Glacier II. Verkar helt OK.
Däremot vidhåller jag att en ATV bara är leksaker,även när det gäller snöskottning.

/Nisse

   TS
Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

Nolltax AB  
#76138 Personligen tyckar jag det kul är att leka med min sak under tiden jag röjer ren gårdsplanen min.

Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

Nolltax AB  
#76139 Tyckar.... Det retar mig jag fel skriver gör. mummel

Användarvisningsbild

Re: Snöplog ATV?

halvproffs  
#76169 Der behöver du inte reta dig på. De flesta stavar ju fel nån gång så det är ursäktligt. Bor själv ihop med en dyslektiker. Första gången hon hade skrivit en köplista som jag skulle handla efter på ICA, ringde jag hem och frågade vad det stod på lappen!! Förstod icke!! Många år sen, mycket bättre nu. En del här på forumet är ju säkert också dyslektiker som man förstår när man ser stavningen. Så det är ju perfekt att dom får skrivträning i ämnen som inte känns tunga.
Nog om det. Grannen har en Polaris 500-09 med plogblad. Han är mycket nöjd med sin, säger att det tar bara några minuter att ta av och sätta dit bladet. Fästena sitter kvar och är ej ivägen. Det verkar ej heller vara några problem med ett par dec snö att skrapa bort.

Användarvisningsbild

Re: Snöplog ATV?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76182
Nolltax AB skrev:Tyckar.... Det retar mig jag fel skriver gör. mummel


Fast det finns en utmärkt "ändra" knapp som jag har stor nytta av då jag alltid tycks kasta om bokstäver. Ser det inte förrän inlägget är publicerat heller. Men då är det bara att gå in och trycka på "ändra" så kan man fixa till det!

Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

axwell  
#76189
Nolltax AB skrev:Personligen tyckar jag det kul är att leka med min sak under tiden jag röjer ren gårdsplanen min.


Hoppas att du har en väl tilltagen gårdsplan eftersom den blir allt mindre efter varje röjning med en atv. Det skulle nog gå bättre om inte lyfthöjden var så minimal för dessa nödlösningar.
Kämpa på och må även nästa år bli ett GOTT NYTT ÅR!

Användarvisningsbild

Re: Snöplog ATV?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76221 Jo gården blir ju mindre för varje snösväng med ATV, men man löser det genom att leja in en traktor ett par ggr per år så löser det sig finemang och relativt billigt för den som gillar att ploga med ATV.

Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

axwell  
#76225
Slurfi skrev:Jo gården blir ju mindre för varje snösväng med ATV, men man löser det genom att leja in en traktor ett par ggr per år så löser det sig finemang och relativt billigt för den som gillar att ploga med ATV.


Bra marknadsföring från en som ser ut att ha en New Holland med vikplogblad
Senast redigerad av axwell tor 31 dec 2009, 22:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Snöplog ATV?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76232 Jojo, en sån har man och en snöslunga bakom.

Avatar Fallback

Re: Snöplog ATV?

Nolltax AB  
#76250 Grannen är morgonpigg. Det är inte jag...
Köper å säljer entrepenadmaskiner gör han.
Har det snöat så brummar han förbi mitt sovrumsfönster före gryningen med allsköns apparat.
Bakhjulslastare, väghyvel, traktorgrävare, simpel bonntraktor, bandgrävare å hjulgrävare.
Sen ljusnar det å jag vaknar till livs.
Upp på fyrhjulingen å rensa bort vallen bakom bilarna, framför maskinhallen och i vägen för hästfolkets bilparkeringar....
Grannen förminskar min gårdsplan, jag återställer den....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).