Skördare

Valmet 350 aggregat, mycket krångel?

14 inlägg 8081 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 350 aggregat, mycket krångel?

mrme  
#76056 Hallåj allihopa är de nån som har lite fakta eller erfarenhet om valmet 350, har har hört att dom krånglade förr men går bra nu.
Är de mycket krånglande med dom idag och hur är de att köra i gallring??
Luktar lite valmet i företaget i framtiden som de låter nu 😡



   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 350

novis??  
#76058 ring arne björk eller kanske ännu bättre benny persson svelog så får du de svar du behöver för att kunna sova lungt :lol:

Avatar Fallback

Re: Valmet 350

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76086 dom går fint tyckte jag, problemet var väl bara cylinderpackningarna som bara höll runt 1500 timmar på det jag körde, i gemförelse mot JD 754 som jag har nu var 350, smidigare och snabbare i gallring ner mot 0,06 och körde man sluthuggning, höll det stammarna bättre, ända upp mot 0,4 skog typ såhär:

Användarvisningsbild

Re: Valmet 350

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#76096 Hyffsad smörkörning på filmen!

Avatar Fallback

Re: Valmet 350

mrme  
#76103
ume skrev:dom går fint tyckte jag, problemet var väl bara cylinderpackningarna som bara höll runt 1500 timmar på det jag körde, i gemförelse mot JD 754 som jag har nu var 350, smidigare och snabbare i gallring ner mot 0,06 och körde man sluthuggning, höll det stammarna bättre, ända upp mot 0,4 skog typ såhär:


Snyggt kört ume :grin: , skotarföraren måste varit glad fina högar å platt som en pankaka å ja kan tänka mej att de blev ett gäng träd i timmen där.

Lägg ut en film i deeren oxå vore kul att se dej hantera den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 350

221  
#79491 Har dom fått igång flerträdshanteringen på 350?

Avatar Fallback

Re: Valmet 350

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79764
221 skrev:Har dom fått igång flerträdshanteringen på 350?


Jodå... en kompis kör då det på en 911.4 och det verkar funka bra.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 350

221  
#79988 ok får nog leta upp nån har i götaland o göra ett besök.. ska man va med i dag så måste man ha de..

Användarvisningsbild

Re: Valmet 350

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82048 Dom måste gå väldigt bra, även dom gamla, för ingen verkar vilja köpa mitt överblivna 350, ens som reservdelsaggregat..

Användarvisningsbild

Re: Valmet 350

221  
#82164 dom gammla håller inge högt här hemma men de .1 ska visst vara i hamn enligt valmet..

Avatar Fallback

Re: Valmet 350

hajo  
#82177
221 skrev:dom gammla håller inge högt här hemma men de .1 ska visst vara i hamn enligt valmet..

Frågan är ju bara vilken hamn :lol:

Användarvisningsbild

Re: Valmet 350

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#82186
221 skrev:dom gammla håller inge högt här hemma men de .1 ska visst vara i hamn enligt valmet..



:grin: Ja, i hamn passar de väl bra - SOM BOJSÄNKEN!!! hehehehe...

Användarvisningsbild

Re: Valmet 350

221  
#82733 hehe är de så ila?:) blir de valmet så får de bli sp..

Avatar Fallback

Re: Valmet 350

mrme  
#82785
221 skrev:hehe är de så ila?:) blir de valmet så får de bli sp..


Kan inte fårstå vad du skriver illa valmet hhhhhhhhhmmmmmmmmmm blir valmet hhhhhhhhhmmmmmmmmmm
men vadå varför funderar du på en valmet de finns ju så många andra fina traktorer :mrgreen:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).