Skördare

Roligt att köra?

16 inlägg 7630 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Roligt att köra?

mrme  
#75742 Har väl hållit på i ett gäng år nu å de vette tusan om de inte är roligare än nånsin att köra, kommer väl perioder som gör att man är lite less speciellt om de är körningar som är väldigt oskötta.

Tror inte att de finns nått bättre jobb än maskinförare oavsett om de gäller skotare eller skördare, tävla mot sej själv försöka komma på bättre körteknink, få maskinen att gå bättre, våga köra utför branta backar oftast går de tillome bra, hitta vägar när de är stenigt som skotaren kommer fram på oxå.

Är man riktigt less en dag då går de lite mer kaffe, är nog inte alla arbetsplatser man kan bara slå igen 10min å dricka kaffe om de är jobbigt.

Har kört ett gäng år nu som sagt å ja har hur mycke som hellst att lära mej, maskinerna utveklas, de ska köras på olika sätt i bestånden ,naturvård å hänsyn till de mesta å alltihopa har bara börjat.

Måste väl vara ett bra jobb om man sitter på fritiden å kollar på ett skogsforum å filmer på youtube.

Livet som skogsmaskinförare är fantastiskt Så de är klart du ska bli skogsarbetare, du är 13 år nu så om 20 år kommer du att tala om för oss tjuriga gubbar att för tusan så där kan ni ju inte hålla på :grin:


Lycka till i framtiden

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).