Socialt (mer om oss)

vad är de som kan fattas?

11 inlägg 3004 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vad är de som kan fattas?

dexter  
#75666 ja kommer aldrig att ge upp drömmen om skördarjobb. så detta är en fråga framför att till alla arbetsgivare, andra personer får gärna komma med synpunkter med. gärna lite tips med, alla typer av tips är välkommna.

jo drömmen är ett skördarjobb, i sverige eller utomlands. skiter i vilket. och mitt nuvarande jobb får jag sköta mig helt själv. service, flytt, planering ja. allt! vilket har fått mig att växa men vad är det ja kan sakna för att få de där drömjobbet? förutom erfarenhet. jag har intresset, viljan och angachamget (ursäkta stavningen) att bli en riktigt bra förare! idag skotar jag och jobbar nästan 6 dagar i veckan och "fakturerar" nästan 200h varje månad. så ja jobbar hårt! och frågar hela tiden när jag inte vet eller kan. men vad är det som fattas?!



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

Robertberg  
#75670 Engagemanget :-h

Som svar på frågan, Tur och/eller förstående arbetsgivare?

Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

dexter  
#75671
obantteg skrev:Engagemanget :-h

Som svar på frågan, Tur och/eller förstående arbetsgivare?


så är de stavas xD hehe
jo de kanske kan vara de, tycker det är få arbetsgivare som vågar satsa på unga personer överlag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vad är de som kan fattas?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75675 Ungdom går över, snart är du åxå en gammal expert som kan allt.
Ta det bara lugnt, jobba på och visa att du skotar som ett proffs, så kommer det skördarjobb
en vacker dag, säkert när du redan har fullt på schemat så som det brukar vara.

Användarvisningsbild

Re: vad är de som kan fattas?

totte  
#75676 Så sant så, har märkt det själv, förr var jag ung och dum, nu är jag inte ung längre. Tror att det Slurfi säger här är helt rätt, och om det verkligen är den dröm du har så kommer du att behålla den under tiden som du ändå har ett rätt bra jobb i skogen. Tror säkert inte att det är nåt fel på dig, men tyvärr är det så här i världen att man oftast blir tvungen att vänta på sin tur. Är du bara bra nog så kommer det. Därmed inte sagt att det inte är tålamodsprövande.

Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75680 Men vad är det för fel på att köra skotare då? Huvudsaken är väl att man har jobb och får vara i skogen? Vilken maskintyp man kör har väl ingen betydelse men det är ju bra om man kan köra allt från skördare till röjsåg. Tycker att det är lättare att köra skördare än skotare så länge allt fungerar men det är ju hur mycket mer som helst som kan krångla.

Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

dexter  
#75682
Skogsola skrev:Men vad är det för fel på att köra skotare då? Huvudsaken är väl att man har jobb och får vara i skogen? Vilken maskintyp man kör har väl ingen betydelse men det är ju bra om man kan köra allt från skördare till röjsåg. Tycker att det är lättare att köra skördare än skotare så länge allt fungerar men det är ju hur mycket mer som helst som kan krångla.


jo anledningen till att ja vill köra skördare är att ja trivs bättre i den, plus att de är (enligt mig) enklare att köra skördare med.

   TS
Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75690
dexter skrev:
Skogsola skrev:Men vad är det för fel på att köra skotare då? Huvudsaken är väl att man har jobb och får vara i skogen? Vilken maskintyp man kör har väl ingen betydelse men det är ju bra om man kan köra allt från skördare till röjsåg. Tycker att det är lättare att köra skördare än skotare så länge allt fungerar men det är ju hur mycket mer som helst som kan krångla.


jo anledningen till att ja vill köra skördare är att ja trivs bättre i den, plus att de är (enligt mig) enklare att köra skördare med.


Men där har du ju svaret, anledningen till att du inte får köra skördare är att du är för bra på att skota! 8)

Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75696 Förstå inte mig fel, men man säger väl att man inte ska gapa efter för mycket? Se det från den ljusa sidan och att du har ett jobb.

Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

dexter  
#75708
kjugekarlsson skrev:Förstå inte mig fel, men man säger väl att man inte ska gapa efter för mycket? Se det från den ljusa sidan och att du har ett jobb.

jo självklart, självklart är jag glad att ja har ett jobb så ja kan överleva

   TS
Avatar Fallback

Re: vad är de som kan fattas?

dexter  
#75715
trislc skrev:Gissar att det i förhållande till ditt åldersläge, mest är farbröder som läser och skriver här. Men det är inte det sämsta, utan väldigt bra, därför att de har erfarenhet och kunskap som är viktiga att ta till sig. Sammanfattat är budskapet: läs inläggen, analysera och ta till dig - var inte alltför ivrig och sikta lite högre!

Se till att avancera i lagom takt, och sätt upp ett mål att starta egen entreprenadverksamhet så småningom!


jo har faktiskt tänkt att ringa runt lite hos folk härom kring å kolla om man får svarva runt lite på helgerna. man får en en fot plus att helgerna behöver de inte gå 100% och lite till

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).