Socialt (mer om oss)

Fastnat för Call Of Duty

24 inlägg 7220 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fastnat för Call Of Duty

Elias  
#75211 Är det någon annan här som har fastnat för call of duty serien som finns till PC och dylikt?

Själv tycker jag att det är en av de bästa spelserierna som skapats, bra story och uppdrag osv. Sedan multiplayer är också riktigt bra. Nästan lite jobbigt eftersom man trodde att man slutat med sådana saker som dataspel och liknande för många år sedan. Finns kanske någon annan som fastnat för samma sak eller liknande?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75214 Törs inte prova, då fastnar jag väl åxå. Började med Wolfenstein på en styck diskett! Körde sen Quake några år sedan och det var riktigt beroendeframkallande kommer ihåg känslan första ggn jag och en kompis spelade via modem capture the flag, askul att höra den andre meja monster i rummet bredvid fast han satt i andra änden av byn. Sen blev det Medal of Honor osv och givetvis nya Wolfenstein, försöker hålla mig borta från sånt för det tar så otroligt mkt tid.

Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Elias  
#75217 Wolfenstein var en klassiker, sedan så körde man ju doom, minns än fusket. iddqd var för att få någonting.
Medal of honor har jag faktiskt provat, rätt bra men måste säga att handlingen i call of duty och även styrningen osv är bättre. Quake har man spelat i timmar i sin ungdom :P

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75227 Just, glömde Doom i upphetsningen.

Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Elias  
#75228 Man blir nästan lite knäpp när man tänker tillbaka på en del nätter sittandes vid quake 2. Kommer ihåg att vi spelade en hel del delta force när det väl kom.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75238 Alltså, jag har varit med ganska länge men kan inte sluta med FPS spel. Började med Heretic, Wolfenstein via Doom, Quake, Half-Life och just nu sitter jag upp på ledig tid med senaste Wolfenstein. Fixar inga heltnätter längre tack och lov :lol:

Men det är ju så förbannat beroendeframkallande, bara en dörr till, bara ett mission till. :grin:

Fast värst numera är nog att de nya spelen inte tillåter "save" när man vill, utan det sker automatiskt på förutbestämda platser. Ruskigt irriterande när man måste börja om från början i en episod för typ 3:dje gången 😡

Blir nog aldrig för gammal för det är jag rädd.

Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

masterchief  
#75243 Har haft ett sabbatsår från fps spel nu :oops:
Spelade en CS, Doom, gratisspelet americas army, battlefieldserien mm.
Har inte haft ro i kroppen samt tiden iom vi fick en liten hulligantjej för ett år sedan 8)

Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Elias  
#75245 Ett annat spel som är otroligt bra är rainbow six vegas 2, single player är otroligt bra. Sedan battlefield 1o2 hade jag glömt bort, satt och nötte de spelen förut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

masterchief  
#75247 Alltid varit svag för battlefieldserien, gillar spelkänslan så de är nog en klar favorit hos mig...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0vXE0roHMxE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Tb8PQXPOkCc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XJVL6JtVwh0[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Fastnat för Call Of Duty

dexter  
#75767 en tråd för mig xD haha har spelat och har alla CoD (Call of Duty) och alla BF (battelfield) och favoriterna är nog cod 4 och bf2, har rekord på antal spelade timmar i cod 4 (call of duty modenwarfare) i en kompis krets. lite över 200h.. ..va arbetslös där ett tag.

Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75769 Är det ungefär samma som mitt Nintendo 8-bit med Super Mario Bros....hehe

Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

Elias  
#75772 Skulle vara rätt roligt att lira någongång

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fastnat för Call Of Duty

swe#kipp  
#75776
masterchief skrev:Har haft ett sabbatsår från fps spel nu :oops:
Spelade en CS, Doom, gratisspelet americas army, battlefieldserien mm.
Har inte haft ro i kroppen samt tiden iom vi fick en liten hulligantjej för ett år sedan 8)



Hahaha känner igen mig där ,,,, spelandet tog lite slut när min son kom till jorden :)

Avatar Fallback

Re: Fastnat för Call Of Duty

Valmet921  
#78567 Brukar sällan fastna för FPS spel men sitter just nu och lirar Borderlands till PC som jag fastnat väldigt mycket för. Ok är lite RPG inslag men FPS i grunden. Prova om ni inte gjort det.

Avatar Fallback

Re: Fastnat för Call Of Duty

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#78568 Enda FPS (First Person Searching) jag kör är Catching Features... :-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).